Autoilijat kuulolla! – MS-forum – Niksit

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

Autoilijat kuulolla!

01 - 07.05.2010, 18:18

Vuotuisesta ajoneuvoverosta voi saada vapautuksen l. nolla-lapun vain yhteen nimissäsi olevaan autoon - kesäautosta maksat kiltisti veron joko massan tai rekisteröintivuoden mukaan.

Oletteko huomanneet, että AutoveroL 51§:n mukaisen veronpalautuksen summat eivät ole muuttuneet yli kymmeneen vuoteen - ei edes indeksikorotusta tullihelpotuksiin!!?? Mitä saat maksimilla l. 4980€:lla nykyään autoliikkeestä? Automaattilaatikon ja lippalakin - olisiko aika korottaa summia invalideille???

- Nyrkki -

Nyrkki Kruunu

02 - 08.05.2010, 16:27

ajoneuvoverovapautukseen tarvitaan invakortti. Pelkästään ms-dg ei riitä

annemari Kruunu

03 - 10.05.2010, 22:29

Totta on, että invalupa on eräs hakemuksen liitteistä.
Lisäksi B-todistus, kopio ajokortista sekä vapaamuotoinen hakemus. Kts. AutoveroL 51§.

- Nyrkki -

Nyrkki Kruunu

04 - 28.05.2010, 18:19

Saatiin pojan kanssa just päätökseen harjoittelu ajo-opetusluvalla ja hän sai keskiviikkona kortin, Jeee...
Auto jäi pojalle ja minä opettelen 30 vuoden jälkeen elämään jonkin aikaa autotta, että saa rauhassa harjoitella. Puolitoista kk kesti koko juttu ja sujui ilman kummankaan puolista hermojen menetystä. Kivaa oli, lukuunottamatta pientä jännitystä äiteen kirjallisia ennen ja se liukas rata oli kauhea äidille. Pääasiahan on kuitenkin se, että poika nautti ja sai kokemuksen siitä kun auton ohjaus ei tottellekaan liukkailla.

Annu1 Kruunu

05 - 07.07.2010, 09:41

Heps! Veroista toiseen juttuun: tiedättekö onko mahdollista saada autoon ilmastointia kunnan/kaupungin piikkiin jos on (kuten minä) riittävän vajavainen ja paperit kyllä saadaan. Käsihallintalaitteita oon kohta hakemassa, mutta tuosta ilmastoinnista en tiedä. Tosin kysyn kyllä sieltäkin (kaupungilta), mutta onko teistä kukaan saanut eli onko edes mahdollista?

Viilis

06 - 07.07.2010, 11:57

Kyllä niitä kaikkia on mahdollisuus saada. Olen itsekkin saannut 4v aikaa ilmastoinnin autooni, joka maksoi silloin 2200e...

Ne on kyllä harkinnanvaraisia, ja kai riippuu siitä onko kunnalla rahaa varattuna sellasiin juttuihin. Mun ei oo tarvinnut tapella noitten juttujen kanssa vuosiin, mut nyt kun muutin tänne uuteen "kaupunkiin", niin kyllä nyt saa...

On tää autoilu kliffaa ! Mulle on tulossa Saksasta "uusi" käytetty auto parhaillaan. Just soitin Saksaan kaverille miten sujuu. Hän oli juuri parkissa baanan sivussa. Oli vaihdelaatikko alkanut POTTUILEMAAN!!!

Onneksi siinä oli 3000e korjauskuitit mukana, kun oli vaihteisto uusittu 3/2010. En ois kyllä muuten uskaltanut VW automaattilaatikolla ostaakkaan. Nyt istun kun tulisilla hiilillä, ja odotan kuulumisia...
(yksityinen myyjä ei vastaa muuhun, kun puhelimeen. Siihen loppuu hänen vastaukset ja vastuu)

JOS JOLLAIN IHMISELLÄ MENEE KAIKKI PÄIN ............, NIIN TÄSSÄ YKSI ILMOITTAUTUU...

jaska jokunen Kruunu

07 - 10.07.2010, 01:00

Audin askia vähän korjattiin - lasku 3100€. Takuu oli jo mennyt. Eivät mielellään ota vaihdossa VW:n robottivaihteisia autoja; tämä usean kauppiaan suusta kuultuna.

- Nyrkki -

Nyrkki Kruunu

08 - 11.07.2010, 22:58

mulla on inva-pysäköintilupa eli en maksa sitä ajoneuvoveroo.auto pojan nimissä,ei tarvi olla omissa.

mimmi66

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2218

Tällä hetkellä verkossa: 44

Keskustelupalstojen viestit: 44606

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

Miten pidän huolta itsestäni?

» Katso tulos