Baklofen Mylan – MS-forum – Lääkehoito

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

Baklofen Mylan

01 - 27.06.2010, 11:15

Moikka pitkästä aikaa! Kerroin neurologille että kun olen niin mahdottoman jäykkä ja kankea, vallankin kun aamulla nousen sängystä. Ranka ja jalat on ihan tönköt. Eikä päivän mittaan paljon tilanne muutu vaikka jumppaan ja venyttelen päivittäin. Hän määräsiminulle tuon Baklofen Mylan 10 mg lääkkeen. Käyttääkös täällä kukaan muu ko. lääkettä?
Jotenkin tuntuu etten uskalla aloittaa lääkitystä kun luin niitä sivuoireita. Vaikka tiedänkin ettei niitä kaikille tule, niin siltikin...
Kiitos jos joku viitsii vastata!

lottariina

02 - 27.06.2010, 11:28

Hei, mullakin oli koko kevättalven aamuisin ja muulloinkin jäykkyyttä selässä ja jaloissa ja yöllä oli jalat kipeät.
Älysin hakeutua fysikaaliseen hoitoon ja voi sitä pauketta kun selkälukot paukuteltiin auki. Jälkasärky loppui jo ensimmäisen käynnin jälkeen.
Hoito oli semmoista, että selkää vahvistettiin ja liikkuvuutta lisättiin sellaisissa kuntosalin tyyppisissä laitteissa. Nyt olen taas paremmassa kunnossa!!

Suosittelen! Tässä iässä (46 v.) tuo ranka minulla ainakin alkaa jo jäykistyä, enkä minä ainakaan saanut sitä kotikonstein "auki".

Sandralainen

03 - 27.06.2010, 18:06

Minä olen käyttänyt kyseistä Baclofeeniä jo monen vuoden ajan ja ainakin minulle siitä on todella ollut apua.
Minulle siitä ei ole tullut mitn sivuoireita ja jäykkyyteen siitä on ollut kovasti apua, samoin jalkojen kramppeihin.
Mielestäni se on parempi lääke, kuin kumppaninsa Sirdalud, joka taas aiheuti minulle entisestään lisääntyvää jäykkyyttä.

Myös minulla on ollut selässä nikamalukkoja ja särkyä.
Nikamalukkoja on auottu fysioterapiassa ja särkyyn olen saanut akupunktiohoitoja, jotka auttaneet särkyyn.
Näistä hoidoista huolimatta tarvitsen jäykkyyteen ja kramppeihin Baclofeeniä ja kun kerran se on ollut hyvä, niin en näe mitään syytä olla sitä käyttämättä. Mielestäni lottariina uskallat sen hyvin aloittaa ja onhan sinulla siihen lääkärin lupakin.

maailma Kruunu

04 - 28.06.2010, 20:11

Baklofenista ,lottariinalle,että olen käyttänyt sitä puoli vuotta.Sivuvaikutuksia ei ole tullut.En kovin tyytyväinen kylläkään ole,kun toisinaan se tuntuu toimivan kohtalaisen hyvin ja sitten on päiviä etten saa mitään apua.Minulla jalkojen jäykkyys on sitä luokkaa,että ne tekevät totaalisen liikkumattomuuden. Aviomies joutuu siirtelemään kumpaakin jalkaa,ollaan sitten tasaisella tai portailla. Paniikki iskee joka kerta, ei voi mitään.vilma

vilma Kruunu

05 - 28.06.2010, 22:20

vajaan vuoden olen käyttänyt - tai,siis käytin - baklofeenia sisältävää, liorisaln 10 mg.
alussa lääke toimi hyvin, mutta jostakin kumman syystä, olen taas yksi niistä harvoista, joka saa jonkin sivuvaikutuksen, elikkäs, kauhean liman erityksen hengitys tiehyeisiin.
aamuisin oli niinkuin liisteriä olis yskinyt.

nyt olen ollut kolmerviikkoa ilman lääkettä ja hengitystiehyet on puhtaamman tuntuiset, eikä tällähetkellä ole sitä jäykkyyttä, ei tosin sitä tokkuraista oloa seurraavana päivänä.

saga5

06 - 24.08.2011, 17:49

Mullakin on resepti Baklofen Mylaniin, en ole uskaltanut sitä vielä koettaa, mutta nyt taitaa olla vähän pakko. Sirdaludia olen siis tähän asti käyttänyt illalla ennen nukkumaan menoa ja yölläkin olen ottanut puolikkaan, se rentouttaa hyvin lihakset. Neurologi mulle kirjoitti tuon Baklofeni-reseptin helmikuussa jo, kyllä se vielä on voimassa. Toivon, että se auttaa lihaskipuihin päivälläkin.

marja Kruunu

07 - 02.09.2011, 11:45

Olen ottanut Baklofenia kahtena iltana kokonaisen tabletin 10 mg ja hitaasti se vaikuttaa. Hyvin nukuttaa 5-6 tuntia, mutta mahaan on koskenut ja on ollut sekaisin. Eli ei taida olla tämä mulle sopiva lääke, takaisin Sirdaludiin siis. Tulipahan kokeiltua !

marja Kruunu

08 - 14.09.2011, 23:11

Olen kokeillut niin baklofenit.kuin sifrolit,sirdaluidit,diapamit ja jatkuvasti kerta viikossa kunoutusta ja nyt viimeksi Botoksia,mutta tuntuvat olevan yhtä tyhjän kanssa.Yksityinen kuntoutus lopetti liikkeen ja nyt oon kuin tyhjän päällä. Täytyy vissiin turvata tavalliseen hierojaan jos vaikka jäsenet vähän notkistuis.Olen näitä toissijaisia sairaita. Kortinsoniakaan ei ole annettu. Pitäiskö vaihtaa neurologia,kun kontrollikin on kerran vuodessa joten muun ajan saa olla tuntemuksiensa kanssa omien arvelujen varassa.Tulikin varsinainen valitus , mutta tunnen olevani aivan tuuliajolla vaivojeni kanssa.Onko kukaan muu näin hukassa sairauden kanssa? vilma

vilma Kruunu

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2652

Tällä hetkellä verkossa: 766

Keskustelupalstojen viestit: 52936

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

MS-diagnoosin saatuasi, kuinka kauan kesti, että aloitit lääkehoidon?

» Katso tulos