Blogi 14: Pää kylmänä helteellä – MS-forum – Sirpan maratoniblogi

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

Blogi 14: Pää kylmänä helteellä

Aihe suljettu

01 - 13.07.2010, 19:22

Pää kylmänä helteellä

Jo viikko melkoista hellettä on takana eikä loppua näy! Koko hellejakson olen ollut veneellä liikenteessä, jossa auringon paahde on todella armoton.
Olisi suorastaan itsensä kiusaamista sekä terveydenkin kannalta melkoista uhkapeliä, jos näillä keleillä lähtisi lenkille. Paitsi jos pääsisi jo anivarhain liikkeelle.

Niin teimmekin viime viikolla kolmena aamuna, kun kävin mieheni kanssa juoksemassa aamulenkit, yksi lenkki Korpilahden varsin mäkisessä maastossa ja kaksi lenkkiä Jyväskylän kauniilla rantareitillä. Jyväskylässä olikin kiva kiertää rantareittiä, sillä olen menossa syyskuussa, vain pari viikkoa ennen Berliinin koitosta, juoksemaan Jyväskylään Finlandiamaratonin 13 kilometrin kipaisun. Aina on kiva juosta reittiä, joka on jo entuudestaan tuttu. Silloin muistaa aina tietyssä kohtaa reittiä, että tuon mutkan takaa näkyy se ja se kohta jne.
Kolme lenkkiä oli viime viikolle tarpeeksi enkä ole sittemmin stressannut itseäni lenkillä käymättömyydestä. Täytyy myös ymmärtää, että muutaman lenkin väliin jääminen ei vaikuta minun maratonjuoksuuni millään tavalla, sen sijaan yltiöpäinen lenkkeily helteessä voi aiheuttaa seurauksia, jotka näkyvät kyllä lopputuloksessa, negatiivisesti. Joten jäitä hattuun siis.

Pakko myöntää, että olen nauttinut täysillä tästä auringosta, helteestä, lämpimästä järvivedestä, rantasaunasta ja juuri niistä samoista asioista, kuten moni muukin. Jäätelö päivässä, parhaana kaksi - on jo vakiintunut lomareissumme motoksi.
Loma Päijänteellä alkaa olla kuitenkin finaalissa, huomenna suuntaamme jo kotisatamaan. Kahdentoista päivän venereissu on ollut kuitenkin kotimaan lomaa parhaimmillaan. Tänään, viimeisenä reissupäivänä oli pakko toteuttaa Siirille antamani lupaus ennen reissua... Lupasin nimittäin paistaa muurinpohjalettuja! Ja voin kertoa, että muurinpohjalettujen paistaminen nuotiolla oli hullun hommaa tällä helteellä!!! Mutta hyviä olivat, letut nimittäin.

Kivaa kesänjatkoa, muistetaan juoda tarpeeksi nestettä ja käydä välillä vilvoittelemassa järvessä. Saapa nähdä, joko kahden viikon kuluttua olisi jotain kunnollista juoksemiseen liittyvää kerrottavaa...

Sirpa bloggaaja

02 - 17.07.2010, 15:36

Hei Sirpa,

Tulin juuri Berliinistä ja se on oikein mukava kaupunki, vaikka keli olikin todella helteinen.

Löysimme aivan ihanan ruokapaikan läheltä ostoskatua, se oli niin hyvä, että suosittelen sitä sinullekin. Savingon plazan lähellä on toki muitakin loistavia vaihtoehtoja. Hyvän ruokapaikan löytäminen ei aina ole niin itsestään selvää, joten tässä vinkki:

Restaurant Nuovo Mario
Fasaneenstrasse 11 a

Ravintola tarjoaa italialaista ruokaa, mutta ei pizzaa. Ihania pasta- ja salaattiannoksia, jotka ovat huokeimpia kuin esim. pihvit. Ravintola ei ole mistään halvemmasta päästä, mutta meidän kokemuksemme mukaan meni sitten hieman edullisemman tasoiseenkin paikkaan, ravintolalasku oli aina yli 40 euroa kahdelta hengeltä. Juomat maksavat todella paljon, mekin joimme yleensä lähinnä alkoholittomia vaihtoehtoja.

Yövyimme hotelli Berliinissä (how originel), joka oli moderni, erittäin siisti ja henkilökunta ystävällistä. Ainoa miinus tuli siitä, että aamiainen ei kuulunut huonehintaan, se maksoi 19 euroa per hlö ja emme ottaneet sitä kertaakaan. Huoneessa oli minijääkaappi ja valmistimme itse aamiaisen.

Tsemppiä maratooniin!

Mandariini

03 - 27.07.2010, 08:33

Kiitos ruokapaikkavinkistä! Menen maratonviikonloppuna Berliiniin jo torstaina, kun itse juoksu on sunnuntaina. Torstaina ja perjantaina ruokalistalla tuleekin olemaan pääasiassa pastapitoista ruokaa, joten täytyytpä käydä tuo vinkkisi tarkistamassa :)
Olen käynyt kahdesti Berliinissä, mutta edellisestäkin käynnistä on jo vajaat kymmenen vuotta. Nyt täytyy tällä reissulla vain malttaa mielensä, sillä vaikka meillä onkin siellä hyvin aikaa ennen maratonia, ei missään nimessä saa kävellä jalkoja ihan loppuun ennen juoksua.
Toivottavasti sinulla oli mukava reissu! Ja kiitos tsempeistä, sitä tarvitaan!

Sirpa bloggaaja

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2652

Tällä hetkellä verkossa: 450

Keskustelupalstojen viestit: 52936

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

MS-diagnoosin saatuasi, kuinka kauan kesti, että aloitit lääkehoidon?

» Katso tulos