Wow! Tänään olen itseeni oikein tyytyväinen. Starttasin aamulenkille klo 6.55 aurinkoiseen ja lämpimään kesäaamuun. Lämpömittari näytti jo lähteissä + 23, joten startti ei tapahtunut yhtään liian aikaisin. Juoksin yhtämatkaa puolet lenkistä mieheni kanssa, joka jatkoi matkaansa työpaikalle asti, minä jatkoin omaa reittiäni takaisin kotiin, suoraan suihkuun ja sitten aamupalalle. Hölkkäilin yhteensä tunnin ja viisitoista minuuttia. Voi, kun sitä saisikin itsestään irti tällaista useammankin!
Mutta joka asialla on aina kaksi puolta, niin tässäkin. Kuten olen jo aiemmin kirjoittanut, en erityisemmin pidä aamulenkkeilystä. Kesälomalla olen joitakin kertoja pakottanut itseni aamulenkille ja joka kerta se on yhtä tuskaa. Tänään tunsin itseni kuitenkin erityisen kankeaksi ja hitaaksi. Mietin juostessani, että tältä varmaankin tuntuu sitten vanhana, nivelet melkein rahisivat juostessani, polvet tuntuivat jäykiltä ja keskivartalo oli jähmeä kuin pölkky.
Toisaalta hieman lohtua tilanteeseen toi se, kun muistin eilisiltaisen revittelyni Ahveniston vanhalla laulukatsomolla: olin eilen illalla yhdistetyllä kävely-juoksulenkillä Ahveniston maastossa. Lopuksi intouduin kiipeämään viisi kertaa laulukatsomon penkkirivit ylös mahdollisimman reipasta vauhtia. Katsomo on rinteessä, se on kivistä rakennettu ja penkkivälit ovat korkeat sekä myös leveät, joten jouduin harppomaan lyhyttä askeltani äärimmilleen. Ja sekös nyt sitten tuntuu takareisissä ja pakaralihaksissa, auts.
Joka tapauksessa tätä aamulenkkeilyä täytyy nyt sitten vain yrittää harrastaa, sillä niin karmea kuin koko ajatuskin on, myös Berliinin maratonin startti tapahtuu klo 9.00!!
Hellekelit ovat vaikuttaneet myös siihen, että Noppa, oma personal trainerini, on tyytynyt vain katselemaan kun minä lähden lenkille. Noppa-raukka on ihan uuvuksissa jo pienen kävelylenkin jälkeen, joten en tietenkään ole ottanut sitä juoksemaan mukaan. Voikohan tässä käydä niin, että olisin kohta jo yhtä hyvässä kunnossa kuin personal trainerini??
Liikuntamittari näyttää paljon määrää, mutta suurin osa on ollut pitkiä kävelylenkkejä. Tällä viikolla on sitten taas tarkoitus juosta enemmänkin.
Helteistä heinäkuun loppua ja elokuun alkua - se on sitten arki taas vauhdissa seuraavassa blogissa!