CCSVI Finland - tervetuloa! – MS-forum – Yleistä MS-taudista

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

CCSVI Finland - tervetuloa!

01 - 19.04.2010, 12:37

Olen kirjoittanut tuonne crossroads:lle asiasta, mutta ajattelin laittaa tännekin. Facebookissa on perustettu CCSVI Finland ryhmä (muutama päivä sitten) ja kaikki asiasta kiinnostuneet tervetuloa.
Mikäli et ole aiemmin törmännyt sanaan CCSVI, niin se tarkoittaa keskushermostoon liittyvien laskimoiden häiriötä ja se liittyy vahvasti MS-tautiin.

Jäseneksi voit hakea täältä:

CCSVI Finland facebook ryhmä

Erekki

02 - 19.04.2010, 12:38

..ja tuo ryhmä on "suljettu" eli ulkopuoliset eivät näe sisältöä tai jäsenien nimiä.

Erekki

03 - 02.05.2010, 12:10

Laitan tähän pari linkkiä yhden naisen kokemuksista. En tiedä paljonko te seuraatte CCSVI juttuja. Erekki on tehnyt pajon työtä asian eteen. Suur kiitos hänelle.

Ennen
www.youtube.com/...

Jälkeen
www.youtube.com/...

Vaikuttaa lupaavalta

Norja

04 - 02.05.2010, 13:08

Onko niin, että laskimoiden korjaus (pallolaajennus, stenttaus) on pelkästään oireenmukaista hoitoa, joka vain mahdollisesti lieventää joitain oireita vähäksi aikaa, jos aina sitäkään? Tuloksetkaan ei ilmeisesti ole pysyviä?

Anjuska

05 - 09.05.2010, 10:57

Hei pitkästä aikaa,

Tällä hetkellä CCSVI asiassa tapahtuu todella paljon ja tutkimusdataa tipahtelee jatkuvasti. Tutkimusevidenssi on antanut viitteitä siihen suuntaan että laskimoahtaumat ovat jopa taudin syy tai vähintäänkin erittäin merkittävä tekijä taudin patologiassa. Näin ollen ei voi puhua pelkästään oireen mukaisesta hoidosta, ehkä jopa taudin etenemisen pysäyttävästä hoidosta. Ensimmäisistä pallolaajennuksistakin on vasta muuta vuosi, joten pitkäaikaisseuranta dataa ei ole, mutta maalaisjärkisestin voi ymmärtää että aivoista lähtevien laskimoiden ahtaumat ja estynyt verenkierto ei ole hyväksi aivoille. Pallolaajennuksen ongelma on se, että noin puolella ahtauma uusiutuu ja siksi stentit on yksi vaihtoehto operaatiossa. Laskimon uudelleen "pettäessä" MS-oireet ilmaantuvat takaisin (kuten Zambonin 1. kokeilussa, relapseja tuli vain niille, joilla ahtauma palautui). Pallolaajennus on operaation varsin tuttu ja turvallinen. Se ei ole "leikkaus" vaan paikallispuudutuksessa tehtävä suonen sisäinen toimenpide, mikä on nopea suorittaa ja potilas pääsee kotiin varsin nopeasti.

Erekki

06 - 09.05.2010, 12:06

KIITOKSIA Erekille infoomisesta tuosta CCSVI asiasta. Ei oo tarmo, eikä kielitaito riittänyt itse tutkimaan. Eipä oo tarvinnut koittaakaan, koska juttu on ollut "hyvissä käsissä"...

Odotellaan tässä vaan, niinkun "manu illallista". Toi kohta textissäsi näytti lupaavalta, ja helpoltakin...

Se ei ole "leikkaus" vaan paikallispuudutuksessa tehtävä suonen sisäinen toimenpide, mikä on nopea suorittaa ja potilas pääsee kotiin varsin nopeasti.

jaska jokunen Kruunu

07 - 09.05.2010, 12:22

Erekki, olet totisesti ansainnut suur kiitokset. Itse poistuin facebookista, koske en ymmärrä siitä juuri mitään. Tietoa tulee minulle tarpeeksi, kohta jo liikaakin kun seuraan parlamenttia ja ruotsin sivuja. Norjassa ei näytä kiinnostus olevan suurikaan, ehkä hekin seuraavat ruotsin ja tanskan sivuja. Laiskaa porukkaa, odottavat valmista. (itse mukaan luettuna).

Norja

08 - 12.05.2010, 21:24

Kiitos tosiaan Erekki!

Ja Norja: justiinsa tuli fb:n CCSVI-ryhmän sivuilta vastaan norjalainen CCSVI-ryhmä :)

Pilke

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2652

Tällä hetkellä verkossa: 422

Keskustelupalstojen viestit: 52936

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

MS-diagnoosin saatuasi, kuinka kauan kesti, että aloitit lääkehoidon?

» Katso tulos