Moi, olen uusi täällä. Lueskellut olen jo parisen kuukautta mutta en vielä avautunut.
Sain diagnoosiksi G37.9 toukokuussa. Kuulemma erittäin todennäköinen ms, odotellaan vaan seuraavaa pahenemisvaihetta. :/
Magneettikuvasta näkyi 10 plakkia, kaularangassa 2. Likvorissa IgG-Ind 1.47, IgG 77 ja leukosyytit 11. Fraktioita löytyi 24 (ilman seerumin vastineita). Kuulemma olen varsin selvä tapaus...
Ensimmäisenä iski kauhea kieltämisvaihe, totesin että eihän tässä mitään, voi elää kuten ennenkin. Nyt on vasta iskenyt todellisuus päälle, helteet pahentaa oloa, on kuin olisi kuumetta vaikka on reippaasti alilämpöä, oksettaa ja päätä särkee. Jalkoja ja käsiä puuduttelee ja pistelee vähän väliä ja lihasheikkous on ihan huomattavaa (myös SEP-testissä löytyi poikkeavaa).
Mutta täytyy yrittää pitää lippu korkealla. Uudet MRI-kuvat ensi kuussa ja polikäynti sen jälkeen. Liekö sitten diagnoosi vaihtuu...
Hei Julietjones! Vaikka nyt et uskoisikaan, tulee aika jolloin huomaat sinun elämässä olevia valopilkkuja. Olen itse kokenut tuon ajan 25-vuotiaana ja nyt 50-vuotiaana tiedän elämän antavan myös iloa ajallaan. Voimia sinulle!
Mukaan vaan JulietJones, ei tää ota jos ei annakkaan. Mun mielestä tää antaa apuja eli verrokkivoimaa ja ottaa uskallusta kohdata uusi ystävä eli pitkäaikais-sairaus. Sillä tiellä ollaan! Ströpö