pakko kysyy, onks teill mäsäläisill elohiiri tuntemuksia tai vastaavia tykytyksiä ja nypytyksiä siellä täällä? muulon nyt kolmatt päivää oikees silmäs nykiny lähes tauotta ja jalois kans.. aika bebasta, etten sanos! Mites noi teidän puutumiset? onks yhtä kestoisia päiväst toisee vai hellittääks välil ja taas puutuilee? entä miten syvää puutumist on, jos vaiks asteikol 1-10? mullon noi jalatki ollu ny viikon aika veemäiset, puutuilevat molemmat yhtäaikaa, mut puutumisen taso ei ois varmaa ko jotai 6 luokkaa ja hetkeks ain katooki välil toi tunne... tarttes varmaa käydä jossai tohtorin pakeil, mut sit ain vaa tulee lykättyy :)
Kaikilla ihmisillä on elohiiriä, mutta tiedän paljon meitä mäsiä, joilla niitä on aina ja joka paikassa. Itse ainakin kuulun em. ryhmään, mutta onnekseni nuo elohiiret/nykimiset on lähes ainoa MS-oire vuosikausiin. Onhan ne tosi ärsyttäviä, mutta itse en jaksa enää piitata niistä, koska ovat kuitenkin täysin harmittomia ja kun tiedän taudin voivan tuoda mukanaan niin paljon pahempaakin.
tuo on aika vekkuli tuo elohiiri tunne. mullahan ei ole diagnoosia mistään viellä, mutta noita elohiiri ja muita nytkytyksiaä tuntuu ainakin olevan :) mistä sitten tulevat ja miksi, nykyään ovat kyllä jokapäiviäisiä lemmikkejäni :) Tuohon puutumiseen, olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, millaisia puutumisia MS- potilailla on tai siis että miten voimakkaiksi itse tuntevat ja kuvailisivat? Aurinkoista kesää kaikille kaikesta huolimatta <3
Mulla on tosi harvoin elonhiiriä tai puutumisia, syön joka pv magnesiumtabletin ja käyn parin kuukauden välein yksityisellä hierojalla tai vyöhyketerapeutilla. Olen kuullut, että erilaiset venyttelyt auttavat puutumisiin ja ehkä elonhiiriin eli lihasnykimiseen. Myös Sirdalud auttaa mulla lihasvaivoihin, se on lihasrentoutuslääke.
nykimistä on milloin varpaissa pohkeissa joskus elohiiret hyppivät silmissä jalat ovat nykineet kohta 10 vuotta lähes joka ilta osasyynä on pyörätuolissa istuminen.sifrod lääke auttaa nykimiseen on parkinson sairauteen tarkoittettu lääke, toimii ms sairaudessakin vaikka on vähän kallis. hermoja joskus koettelee aika lujastikin kun pitäs nukkua jalat polkee sängyssä, aamulla kun herään pilleri tokkurassa olo on mikä maa mikä valuutta ja illalla taas jatkuu,onneksi saa päivällä olla rauhassa.
timo.tee: onks toi lääke joku rauhottava? mull nykii vielki ja olkapäässä myös toinen pirulainen... illallahan tää just enite vaivaa ku nykyttää, nii nuku sit siinä :/