Käyttääkö kokaan enemmän tai vähemmän säännöllisesti kannabista?
Minulle se on ollut ehdottomasti paras kokeilemistani lääkkeistä. Jalkojen spastisuus katoaa ja unen laatu paranee huomattavsti (ja samalla öiset krampit katoavat). "Oikeista" lääkkeistä käytin ennen Lioresalia, mutta se puuduttaa nuppia paljon enemmän kuin kannabis. Kannabis myös auttaa virtsaamisessa: suihku tulee jotenkin luonnollisesti, ei tarvitse tiristellä. Käytän sitä ainoastaan iltaisin ennen nukkumaanmenoa, eikä aamulla ole lainkaan pöhnäinen olo.
En pössyttele sillä keuhkot eivät tykkää. Liuotan aineen voihin, ja voita voi sitten käyttää erilaisiin leivonnaisiin.
Anonymous
02 - 05.12.2006, 20:59
Tästähän on ollu AVAIN-lehdessä joskus kirjoitus että ruotsissa olis tämä asia myös näin todettu. Mutta mistä sitä saa ja eikös se oo kumminki laitonta juttua???
Anonymous
03 - 06.12.2006, 10:39
On laitonta, ainakin Suomessa. Joissain maissa (ainakin Englanti, Hollanti ja Italia) kannabis on lääkkeenä laillistettu, nimenomaan MS-potilaille ja kivun poistoon.
En tiedä mistä sitä Suomessa saa, joissain "piireissä" sitä varmaan liikkuu. Minä kasvatan sitä itse (en asu Suomessa).
alkup.
Anonymous
04 - 07.12.2006, 19:06
Kokeilisin välittömästi jos jostain saisin; en usko mihinkään porttiteorioihin. Suomessa vain viina ja tupakka ovat "hyviä huumeita" joten laillisia teitä kannabista ei löydä. Sitten vielä lainsäätäjissä on kaikenlaisia yltiömoralisteja, joten lääkkeeksi tuskin Suomessa saadaan. Särkyihin nappailen kyllä sujuvasti laillisia opiaattipohjaisia tabletteja, mutta vatsa ei tahdo niitä kestää.
Anonymous
05 - 09.12.2006, 12:27
> Kokeilisin välittömästi jos jostain saisin; en usko > mihinkään porttiteorioihin. Suomessa vain viina ja > tupakka ovat "hyviä huumeita" joten laillisia teitä > kannabista ei löydä. Sitten vielä lainsäätäjissä on > kaikenlaisia yltiömoralisteja, joten lääkkeeksi > tuskin Suomessa saadaan. Särkyihin nappailen kyllä > sujuvasti laillisia opiaattipohjaisia tabletteja, > mutta vatsa ei tahdo niitä kestää.
Olen ihan samoilla linjoilla,kokeilisin jos tietäisin mistä hankkisin ja voisin olla varma että tavara on kunnollista. Ja olen myös sitä mieltä että mieluummin kannabis luonnontuotteena kuin kemiallisesti tuotetut pillerit. En myöskään usko porttiteoriaan, nuoruudessani tuli pössyteltyä kannabista silloin tällöin. Olen ihan tavallinen työssäkäyvä vaimo/äiti/isoäiti jolla ei todellakaan ole mitään tarvetta käyttää kannabista muuten kuin lääkinnällisesti. Ja kyllä alkoholinkin käytöllä itselleen ongelmia saa järjestettyä.
Anonymous
06 - 11.12.2006, 11:54
Alkuperäinen vielä: tosiaan minäkin nautin kannabikseni ainoastaan iltamyöhään, en sen vaikutuksista ehdi "nauttia" vaan siirryn pehmeästi unten maille...
Ja nimenomaan sen luonnonmukaisuus on ehdoton plussa, verrattuna varsinaisiin lääkkeisiin. En usko, että minusta tulee heroiinin piikittäjä tai kokaiinin nuuskija tämän kannabiksen käytön myötä. Sotä paitsi, viina ja tupakka johtavat HUOMATTAVASTI suurempaan fyysiseen/psyykkiseen riippuvuuteen (kannabiksen ei ole todettu koukuttavan, kuin korkeintaan psyykkisesti - samoin kuin esim. suklaa!).
Anonymous
07 - 11.12.2006, 14:19
Empähän olisi niin varma tuosta, ettei aiheuttaisi riippuvuutta, huumettahan se kuitenkin on. Toiset sanoo, ettei aiheuta ja taas niinkin, että JO ekakerta riippuvuuden aiheuttaisi. Näin ainakin tyttäreni mukaan, hän on mukana huumevalistustyössä ja on psykiatrian-sairaanhoitaja. Hyvin läheltä olemme sen nähneet, että haittoja aiheuttaa jo eka kerta. Oma lapseni kamppailee siitä aiheutuvien aistiharhojen kanssa, on kamppaillut jo vuosia. Sivusta seuranneena sanon: EI mitään kannabista, ei mitään huumetta pidä kenenkään ottaa ja käyttää,niiden jälkeen jättämät tuhot ovat hirveitä, sanokoot "muka" asiantuntijat ja lainsäädäntö mitä hyvänsä!
Anonymous
08 - 11.12.2006, 14:54
> Sivusta seuranneena sanon: EI mitään kannabista, ei > mitään huumetta pidä kenenkään ottaa ja > käyttää,niiden jälkeen jättämät tuhot ovat hirveitä, > sanokoot "muka" asiantuntijat ja lainsäädäntö mitä > hyvänsä!
Joo, ei mitään kipulääkettä esim. leikkauksen jälkeen, ei mitään lääkettä syöpäsairaille, nehän saattavat tulla vielä viimeisinä elinkuukausinaan riippuvaiseksi...
Et varmaan ole koskaan ajatellut, kuinka monessa lääkkeessä on yhtenä ainesosana jotain "huumetta"? Lähdetään nyt vaikka yskänlääkkeistä...