Kenellä muualla tutkimukset tällä hetkellä kesken? – MS-forum – MS-diagnoosi

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

Kenellä muualla tutkimukset tällä hetkellä kesken?

41 - 30.06.2010, 14:33

Nyt on käyty neurolla,
lähete mangneettikuviin ja muistitestiin saatu.
Nyt sit vaan odotellaan.

Ei sen neuron mielestä mussa ollut mitään hälyyttävää. Mutta noi lähetteet eteenpäin on nyt hyvä! :)

HH

42 - 30.06.2010, 14:51

miljaana: tuota tuota... on varmaan aika tyhjentävä olo sinulla nyt, kun ei sitten selitystä kummempaa löytynyt... itsellänu ainakin huoli, että käykö juuri noin, että ei löydy mitään ja jään tyhjän päälle oireineni kitkuttamaan... en jaksa uskoa että ihminen pystyy ajatuksen voimalla puuduttamaan raajojaan tai aiheuttamaan näkökyvyn heikkenemistä yms...
joskus se vain sitten menee niin, ettei apua löydy...
voimia sinulle ja koita jaksaa nauttia auringosta kaikesta huolimatta <3

piiu76

43 - 30.06.2010, 20:29

HH: Saitko lähetteen pään magneettikuviin vai kuvataanko esim. selkäydinkin? sanoiko neurologi mitään mistä oireesi voisi johtua tms?

piiu76 : Sulla vielä kestää tutkimustulosten saaminen jonkin aikaa :( saitko ajan neurolle vai soittaako tuloksista?

Miljaana: Kuvattiinko sulta pää vai selkäydinkin? Onko sulta otettu selkäydinnäyte?

Itse olen päättänyt että niin kauan vaadin tutkimuksia että kaikki mahdolliset on katottu. Tosin nää mun jalat ovat niin omituiset että niiden oireet on pakko jostain johtua. En suostu jäämään ilman minkäänmoista diagnoosia.

Nyt siis multa on katottu:

• Pään ja kaularangan mri -> tulos normaalit
  • 2 keraa enmg -> tulos normaalit

Sadoittain veriarvoja -> ei mitään hälyyttävää. Eräs vasta-aine löytyi, sitä seuraillaan häviääkö verestä pois.
Selkäydinnäyte -> jotain pientä häikkää, mut ei hälyyttävää

seuraavaksi on vuorossa lannerangan mri

Tuitsu81

44 - 01.07.2010, 08:15

Tuitsu,
mulla ne yrittää tuohon masennuksen piikkiin laittaa kaikki, mutta tuo neuro oli kyllä halukas tutkimaan kunnolla.
Nyt siis sain lähetteen päänkuvaan ja muistitestiin(koska muistamattomuus tuottaa arjessa eniten ongelmia), en siis lannepistokseen.

HH

45 - 01.07.2010, 10:40

tuitsu81: EN SAANUT VIELÄ AIKAA MIHINKÄÄN, KUN VIIMEINEN TUTKIMUS ON VASTA ELOKUUSSA JA EIVÄT OLE TEHNEET LISTOJA VIELLÄ NIIN PITKÄLLE. SOVITTIIN ETTÄ SOITTELEN PUOLEN KUUN AIKOIHIN TULOKSIA LIKVORISTA JA PÄÄNSÄHKÖKÄYRÄSTÄ, SITTEN SAMALLA ANTAVAT AIKAA, EN TIEDÄ KUMPAA MEINAVAT SOITTO VAI LÄÄKÄRI :)

piiu76

46 - 05.07.2010, 06:26

Hei.
Lueskelin teidän kirjoituksenne. Itse olennyt raskaana, oireita vaihtelevasti 2002 lähtien. Puutumiset, kihelmöinnit, pistelyt, muistihäiriöt, lihasten voimattomuus, käden toiminnan "hidastuminen" jne oireina.

Pää kuvattu 2 kertaa, likvori otettu kerran 2002, näissä ei mitään vikaa.

Nyt odotan lapsen syntymää toiv.ennen marraskuun alkua..., että pääsisin magneettiin. Pää ja kaularangan alue olisi kohteena. Enmg:ssä kävin omalla kustannuksella, joka puhdas.

Saikulla jo ties kuinka kauaa ja hermot alkaa mennä, kun ei oireet häviä. Yritän kuitenkin muistaa nauttia jokaisesta päivästä, koska kipuja ei ole.

Toivon kaikille tsemiä näiden oireiden kanssa, yritetään jaksaa. Antaa sekin voimia, ettei ole yksin näiden outojen tuntemusten kanssa.

Hyvää kesää ja nautitaan auringosta!

sosuli

47 - 05.07.2010, 14:21

sosuli: kiitos ja voimia myös sinulle ja vatsan asukille <3 Muistan itse kun olin raskaana, että oli kyllä raskasta aikaa, kirjaimellisesti. Mulla oli vaivana koko raskauden ylävatsan IHOSSA kohta joka poltti niin maanperusteellisesti 24/7. siinä ei näkynyt mitään eikä tuntunut mitään muuta kun kamala polte :( eihän siihen auttanut mikään, se loppui kun poikamme syntyi. Puutumisia oli myös ja jalat vaivasivat joka ilta kun olisi pitänyt käydä nukkumaan... luulin, että kuuluivat raskauteen mutta näin jälki viisaana luulen, että johtui jostakin muusta.

piiu76

48 - 08.08.2010, 09:41

itelläni tutkimukset kesken, ms on vilautettu kerran kun on otettu selkäydinpunktio, jotain häikkää kuulemma on, selän mri otettu ok, verikokeita otettu paljon, odotan nyt neurolle pääsyä, soitinkin pe missä aika viipyy kun puhuivat että nopeasti pääsis- veti kyllä mielen matalaksi kun sanoivat jonon olevan 4-6kk!!!
oireena mulla, alaselän järkyttävä kipu kokoajan, "sisä"reisien puutuminen tunnottomuutta ja varpaat myös puutuu, kaksoiskuvia ja näön sumenemista käsissä pistelyä sormijäykkyyttäymss....

suvipäivikki

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2218

Tällä hetkellä verkossa: 44

Keskustelupalstojen viestit: 44606

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

Miten pidän huolta itsestäni?

» Katso tulos