Kipeytyneet pistoskohdat – MS-forum – Lääkehoito

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

Kipeytyneet pistoskohdat

01 - 08.06.2010, 14:09

Heissan,
Olen pistänyt n. 4 vuotta betaferonia ja nyt on alkanut tosi usein sattua pistäminen ja pistoskohta ärtyy eikä meinaa millään parantua. Mikä neuvoksi?

kyselee eppuliini

Eppu

02 - 09.06.2010, 09:34

Kannattaa kysyä neuvoa ms-hoitajalta, ei hyvä tuollainen. Kaverillani tuli kuolio vatsanseutuiholle parin vuoden interbeetaferoni pistämisen takia. Ei tainnut pystyä sitten enää pistoshoitoa ottamaan ollenkaan.

sirppu

03 - 09.06.2010, 20:52

Ota ihmeessä yhteyttä MS-hoitajaan ettei käy huonosti, tarkotan ettei jää pysyvää.. Mä alotin Betaferonin joulukuussa-09 ja lopetin käsivarsiin pistämisen huhtikuun lopulla ihan sen takia, että mustelmat ehtis parantua kesäksi. Ei ole mustelmat haalistunu ja kaiken lisäksi huomasin oik olkavarressa montun eli jonkinlaista atrofiaa tullu! Voi p...a! Palautuukohan se koskaan ennalleen?

Piuhka

04 - 19.06.2010, 20:48

Samaa täälläkin, eli piikitys tekee nykyään tosi kipeetä, kolmisen vuotta nyt pistellyt Rebifiä 3 x vko. Iho myös kuivaa ja karheaa pistoskohdilta. Mutta apua kuolio?!

Tuittu

05 - 24.09.2010, 08:16

Minä lopetin betaferonen juuri siitä syystä, että ei löytynyt enään paikkaa joka ei olisi jo ennestään kipeä. Koko ajan teki tosi kipeää, ei ollu kiva.

kokki

06 - 24.09.2010, 12:37

Mä oon pistellyt jo yli kymmenen vuotta interferonia ja kovasti kyllä sattuu sekä itse pistäminen, että myös se lääkeaine (polttelee). Pistospaikatkin kipeytyy joskus kovastikin, mutta onneksi vain joksikin aikaa. Minkäänlaista kudoskatoa saati kuolioita ei ole mulla koskaan ollut ja hyvin harvinaisiahan ne onkin interferonin käyttäjillä toisin kuin copaxonelaisilla. Ikävä pistäminen siis jatkukoon vaikka hammasta purren, koska olen niin hyväkuntoisena saanut olla koko ajan, että en uskaltaisi lopettaakaan. Voi kun tulis jotain uusia tehokkaita lääkkeitä jossain vaiheessa.

Anjuska

07 - 21.10.2010, 19:52

Mä olen vielä tuore tapaus pistämisen suhteen. Betaferon hoito aloitettu kolme viikkoa sitten. Pistoskohdat on selkeästi ärtyneitä - mahtaako tämä helpottaa jossain vaiheessa? Tätä rataa pistoskohdat loppuu kesken.

Ella72

08 - 22.10.2010, 15:56

Ella 72: mulle vaihdettiin syyskuussa Avonex kerran viikossa lihakseen pistettävä. Kolme kertaa oon pistäny reisilihakseen eikä tunnu missään. Harmittelen vaan sitä ettei heti aloitettu sillä. Betaferon ei kertakaikkiaan sopinu mulle. Sen pistämisen käsivarsiin lopetin siis huhtikuun lopulla eikä mustelmat oo parantunu vieläkään!

Piuhka

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2651

Tällä hetkellä verkossa: 277

Keskustelupalstojen viestit: 52895

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

MS-diagnoosin saatuasi, kuinka kauan kesti, että aloitit lääkehoidon?

» Katso tulos