Hienoa kummako, jos sulla Sirdalud depotkapseli ja aamukahvi sopivat yhteislääkitykseksi, minulla niin ei käynyt, vaan jähmeys,lihasten kireys, väsyneisyys ja nukahtelu vain jatkuivat, kunnes lääke vaihdettiin Baclofeeniin. Kahvia minä olen juonut aina. Jo lapsena isän kanssa yhdessä "ryystettiin" sitä iltakaudet :) Kerran Maskussa ollessani kokeilin kahvista osittaista irtiottoa, eli join vain aamukahvit ja sitten yritin pärjätä osan päivästä ilman. Siitä seurasi kova päänsärky, johon eivät auttaneet mitkään mun särkylääkkeet. pääkipua kesti 5-päivää ja sitte se loppu kuin seinään. Huomasin, kaffee on piriste/"huume", johon olen jäänyt koukkuun. No, koukussa oon edelleen, juon kahvia, mutta vähemmän kuin aikaisempina vuosina ja iltaisin koitan juoda kofeenitonta teetä (Forsman Tea), vaikka ei kahvi minun yöuniini mitenkään vaikuta.
Niin pitkästä aikaa kahvikeskusteluun =D kaikkien mieliksi ja varsinkin kariluodon (vaimikäseoli). Laktoositon olen ollut aina. Elokuussa 2008 oli niin paha keuhkokuume etten pystynyt edes polttamaan tupakkaa. Tupakka jäi siihen, ei tee edes mieli. Helmikuussa 2010 oli niin paha vatsatauti etten pystynyt edes juomaan kahvia. Kahvin juonti jäi siihen , ei ole tehnyt edes mieli. (kolme päivää särki pää) Siirryin gluteenittomaan ruokavalioon ja laihduin viisi kiloa. Ja sitten siirryin lihattomaan - poistaa pikkasen tota päivällä nukahtelua =).
Ja kaikille seurannasta kiinnostuneille - Kaikesta tästä ruokavaliosta, kahvittomuudesta ja tupakoimattomuudesta huolimatta, pahenemisvaihe tehnyt tuloaan kuukauden; oikean käden puutuminen lisääntyy koko ajan. Ja fatiikki ei ole kadonnut minnekään vaan on samanlainen kuin viime syksyllä paitsi Kevätaurinko toi mukanaan vähän energiaa lisää ja voimakkaampia päiviä (jo ihan kaks kertaa käynyt 10 km:n moottoripyörälenkillä).
Joten juokaas ja poltelkaas ja syökääs vaan jos pystytte. Niitä nautintoja kun jossakin vaiheessa jää kuitenkin pois...
Kiitos kannustuksesta ja mitensensanoisi armollisesta hyväksymisestä. Meinaan kun ryystää kahvia ja maistaa suklaaleivosta, hiipii syyllinen olo. Aika lailla samaa mieltä GBs kanssasi, kohtuudella ei aiheuta itselleen vahinkoa. Huomannut saman, paheneminen tulee jos on tullakseen, ei ruokavalio sitä lopeta.
Lueskelin tollasta juttua jostain. Toi musta präntti oli kyllä mulle uutta, mutta mulle onkin kaikki uutta...
Päivittäinen veden saanti Pohjoismaissa
Pohjoismaissa vettä ja muita nesteitä nautitaan tavallisesti 1000-2000 ml päivässä. Täten saatavilla olevan veden määräksi muodostuu 2000-3500 ml päivässä, mikä on 10 % kehon kokonaisvedestä.
Hydraatiostatus ( kehon vesipitoisuus) suhteessa kahviin ja alkoholiin KAHVIN sanotaan lisäävän 24-tunnin virtsaneritystä niillä yksilöillä, jotka eivät aivan säännöllisesti käytä kahvia, kun taas kahvia säännöllisesti käyttävillä hydraatiostatus ei näytä vaikuttuvan kahvista. VAHVA TEE näyttää vaikuttavan lievän diureetin tavoin. KAFFEIINI kahvissa ja teessä on pääasiallinen diureettinen komponentti ja näyttää siltä että sille kehittyy toleranssia, kun sitä käytetään tavanomaisesti. VAHVA ALKOHOLI omaa diureettista vaikutusta estämällä vasopressiinihormonin erittymistä. OLUT, VIINI: Kohtalaisilla määrillä miedompaa alkoholia kuten olutta tai viiniä ei näytä olevan paljoakaan tai yhtään vaikutusta hydraatiotilaan. . 24.11.2008 17:24