Huh, kauanko muilla kestänyt? Itsellä nyt viikko takana ja veti meikäläisen ihan tööttiin. Pää -ja selkäsärkyä, kramppeja ja voimattomuutta. Vessassa käyntikin tuntuu takaraivossa saakka ja silmät taas ihan väsyneet.
Mulle ainakin annettiin ohjeeksi soittaa polille jos päänsärkyä kestää yli 2 vrk!!! Join paljon kofeiinipitoisia juomia heti selkäydinnäytteen oton jälkeen eikä tullut päänsärkyä. Selkä oli kyllä kipeä toista viikkoa ja jonkin asteista huimausta oli viikon.
Suosittelen veripaikkaa! Mulle itellekkin tuli julmettu päänsärky kyseisen testin jälkeen ja pari päivää sitä jaksoin ja sitten menin sairaalaan ottamaan veripaikan ja jopas helpotti! :)
Mä suosittelen myös veripaikkaa! Turha sitä on kärsiä, kun homman saa hoidettua nopeasti veripaikalla. Itse sain päänsäryn, kun tehtiin sektio. Ennen sairaalasta lähtöä tehtiin veripaikka, kun ei ollut päänsärky hävinnyt.
Mulla oli päänsärkyä muistaakseni n. viikon. Ja se särky oli kyllä sellainen ettei olisi tullut mieleenkään lähteä sairaalaan kun jo vessassa käydessä tuntui että henki lähtee. Makasin siis viikon sängyssä kun makuulla pystyi olemaan suhteellisen kivuttomasti. Lopulta se helpotti. Toivottavasti ei tarvitse kokea toiste.
Soitinkin polille jo kolmen päivän jälkeen ja kehotettiin ottamaan kunnolla tabuja. Sanoin etten kupsahda särkyyn joten jätin menemättä veripaikkaan. (sanoivat kyllä että voin tulla jos kovin huonoksi menee)
Pystyn kyllä jo toimimaan suht normaalisti mutta edelleen tietyt asennot, etenkin pitempään istuminen ja vessakäynnit ovat tuskaisia. Vihloo takaraivoissa saakka ja päänsärky on puuduttavaa. Noh, kyllä tämä tästä. Mistä lie johtuu että useita hermoja vihloo ja jäykistää tuon jälkeen...Minulta tosin tutkitaan nyt etenkin mahdollista borrelioosia tuosta näytteestä joten tiedä sitten.
Sitä (tuloksia) en vielä tiedä, sanoivat että kesäaikaan voi mennä kuukausikin (ainakin Kyksissä) ennen kuin tuloksia valmistuu. Ja neurolle aika vasta heinäkuun alkupuolella...