Maksa-arvot reilusti koholla – MS-forum – Lääkehoito

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

Maksa-arvot reilusti koholla

01 - 10.06.2010, 22:36

Joo elikkäs maksa-arvot olivat 5.5 otetuissa verikokeissa normaalit , sen jälkeen mitatut 27.5 olleet 313 ja nyt eilen elikkäs 9.6 oli noussu ALAT 815, GT 68, ASAT 666. Maanantaina maksabiobsiaan meno, kun lääkärit ihan hukassa mun kans =/ Onko kellään kokemusta näin korkeista maksa-arvoista?

NaNNeH

02 - 07.09.2010, 14:10

MULLA OLLUT JOSKUS -92 MAKSAN ALAT JA ASAT ARVOT KOHOLLA 300 TASOLLA JA NYT HIEMAN KOHOLLA TASOO 60-70, KUN PITÄIS OLLA ALLE 60. OTTIVAT SILLOIN MAKSABIOBSIAN JOSTA EI LÖYTYNYT MITÄÄN. DIAGNOOSIA EN SIIS SAANNUT,MUTTA ARVELIVAT ETTÄ VOISI OLLA JONKIN LAPSENA SAIRASTETUN TAUDIN KUTEN TUHKAROKON JÄLKITAUTINA SAIRASTETTU MAKSATULEHDUS JONKA TAKIA ARVOT HERKÄSTI NOUSEVAT. VELJELLÄNI ARVOJEN KANSSA OLLUT SAMAA EIKÄ OLE HAITANNUT NORMAALIA ELÄMÄÄ KUMMALLAKAAN.

villeq

03 - 07.09.2010, 16:26

Hyvän ystäväni maksa-arvot kohosivat aivan järjettömiin lukemiin eräästä rasvanpolttajasta. Joskus jotkin luontaistuotteet voivat olla vaikuttamassa maksa-arvojen kohoamiseen. Mutta sulta on varmaan nämä asiat tarkkaan selvitetty?

Susu

04 - 01.02.2011, 10:30

Kyllä, lääkäri kysyi kaikki "nauttimani" lääkkeet ns.(lääkkeitä syön hyvin vähän, buranaa otan sillon kun on pää kainalossa", luontaistuotteet(joita en ole koskaan käyttänyt) viimeisen kahdenviikon ajalta ja tutkittu ja kyselty ja mietitty ja pohdittu jo sen aikaa että joutais tietää asiasta, edelleen maksa-arvoissa häikkää. viime viikon keskiviikkona oli uusi maksabiobsia, josta saan tietoa lisää tämän kuun loppupuolella. että saas nähdä. Ja saatika sitte vielä että onko tämä mun tauti edes ms. who knows. ainakin tämä on kyllä normaalia sata kertaa aggressiivisempi, ainutkaan pistoslääke ei sovi tms. mulla on kolme vuotta jankattu tässä ja mietitty ja suunniteltu ja ja mitä vielä. ei jaksa enää.

NaNNeH

05 - 01.02.2011, 15:16

Täälä toinen,joka takkuaa maksa-arvojensa kanssa. Lukemat aikaslailla samat kuin sinulla,mutta nyt ovat onneksi lähteneet laskuun.

Sun onni on se , että sua tutkitaan. Meidän sairaalassa mun asialle ei tehdä mitään!!! Pikkasen ittiä huolestuttaa =(

Voisiksä laittaa tähän mitä sulla on epäilty tai laita vaikka yksärinä...mua kiinnostaas kansa kovasti, että mikäköhän tuon voisi aiheuttaa. Mullakaan ei mitään semmosia lääkkeitä/luontaistuotteita,jokta tuon selittäisi, höh sentään... aina jotain muresta tässä taudissa kun nyt olisi jo riittämiin!!!

helmi73

06 - 03.02.2011, 17:49

Joo ja mulla nous Rebifistä ALAT 1500een! Ja Copaxonesta lähes 1000een! Myös ASAT oli molemmilla kerroilla 500-800...

Eikä mulle tehty mitään biopsiaa, otettiin vaan muutamia lisäverikokeita. Ei edes kysytty lääkkeistä tai muista tuotteista (joita en käytä).

Nyt yrityksessä Avonex, mutta olo ei todellakaan ole hyvä nyt, kun pari kk on ollut se käytössä...

Että näin hyvin täällä tutkitaan asioita. Näköjään aika eri käytätnöjä eri puolilla maata.

H.

07 - 16.02.2011, 09:45

Mulla pomppas maksa-arvot ihan uusiin sfääreihin, tällä hetkellä epäillään Copaxonea, osastolla olin viikon verran tutkittavana. ALAT oli yli 2300, Bilirubiini 300 (on edelleen, ei oo jostain syystä lähtenyt laskuun) ja tietysti muutkin maksa-arvot (AFOS, GT) aivan keturallaan. Ja tän piti olla se ei-maksatoksinen vaihtoehto. :(

Edelleen on kaikki maksa-arvot korkeuksissa ja maksa veteli viimeisiään kuulemma. Eipä juuri naurata.

Saas nähdä, Rebifiä kokeiltiin ennen tätä, se ei nostanut maksa-arvoja mutta muuten ei käynyt. Voi olla ettei kohta mitään hidastavaa lääkettä pysty käyttämään jos tuo Copa todetaan syylliseksi.

julietj

08 - 16.02.2011, 10:53

Mistähän sitä sitten voi epäillä, että pitäiskö noita maksa-arvoja tarkistella? Copaxonea olen käyttänyt noin vuoden. Oirehtiiko se, maksa siis, jollain tavalla? Vai suostuvatko neurolla ottamaan kokeita vain tarkistuksen vuoksi? Kun Copan ei "pitäisi" niitä heilutella?

ötökkä

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2652

Tällä hetkellä verkossa: 409

Keskustelupalstojen viestit: 52936

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

MS-diagnoosin saatuasi, kuinka kauan kesti, että aloitit lääkehoidon?

» Katso tulos