Mangneettikuvaus. – MS-forum – MS-diagnoosi

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

Mangneettikuvaus.

01 - 09.03.2010, 15:37

Miksi toisille ihmisille tehdään mangneettikuvaus?Onko se pieni varatoimi vaan?Mitä siinä esim:voisi tulla esille?Ja miksi toisille tehdään päästä varpaisiin asti kuvaus?Ja toisille vaan pään kuvaus?Haluaisin todellakin tietää miksi sellainen tehdään?Voisiko oireiden takana olla joku muu sairaus kuin ms-tauti?Eikö muissakin sairauksissa esiinny samanlaisia oireitakin?Ottakaa te kantaa joille on tehty tämä kuvaus.Ja teille kaikille on tullut joku vastaus myös niistä.Kauanko jouduitte tuloksia odottamaan?Mulla vasta annetaan tiedot kahden viikon päästä.Jos ei ole mitään poikkeavaa kuvissa.Toivottavasti en saisi ms-tautia riesakseni.Mulla on muutenkin sairauksia.Yhtä enään ei tarvita.

tuiskutar

02 - 09.03.2010, 16:47

Ekakuvaus v: 2000. Pää ja selkäranka. 2002 - 2004 - 2007 pään kuvaus. Aina kuvauksen jälkeen lääkäri on esitellyt löydökset, ja verrannut niitä edellisiin kuviin. Tulokset "paperilla" ovat tulleet kahden - neljän viikon kuluttua. Seuraava kuvaus lienee Heinäkuussa. En voi sanallakaan valittaa saamastani palvelusta. Ainoastaan miinus Maskulle tai Postille. Hävitetystä kuntoutushakemuksesta.

Waune 1

03 - 09.03.2010, 17:17

No mulla oli toissaviikolla torstaina pään magneettikuvaus, ja heti seuraavana maanantaina oli aika neurolle, jossa kuvat oli jo valmiina röntgenlääkärin tutkimina. Edellisen kerran kävin mri:ssä 8 vuotta sitten. Selkärangan tai muunkaan alueen kuvauksia mulla ei ole ollut. Luulisin, että lähettävä neurologi laittaa magneettilähetteeseen sen kuvattavan alueen ihan sun oireitten peusteella. Viisaimmat valaiskoon, en ole ihan varma.
No, mulla noissa kuvissa oli aivot niinku emmentaalijuustoa (tyhjää täynnä) mutta mitäs sitten, kun melko oireeton kuitenkin olen. Ja kaikesta huolimatta; mieluummin minä elän tämän mäsän kanssa, kuin että kuvissa olis näkyny vaikka kasvain. Kyllä ne sullekkin asiat kirkkenee, Tuiskutar! Vointeja :)

smirgeline

04 - 12.03.2010, 21:22

Nykyään magneetilla on suuri merkitys ms taudin diagnosoinnissa ja siksi se yleensä tehdään uusille tapauksille.

tikitin

05 - 15.03.2010, 12:57

Magneetilla päästään näkemään mahdolliset muutokset aivoissa ja selkärangassa. Plakkeja ja erityisesti aktiivisia sellaisia etsivät magneettikuvista. Kuvaus on rutiininomainen osa sairauden diagnostiikkaa. Likvor-näyte vahvistaa havainnot.

- Nyrkki -

Nyrkki Kruunu

06 - 16.03.2010, 10:26

Magneetissa (pää ja selkäranka) mulla näkyi pikkuaivoissa rappeumaa, ei muuta...mulla ei olekaan ms, likvor puhdas...mikä vaivaa sitä ei saatu selville...

tuuletar

07 - 17.03.2010, 22:20

Mulla ei koskaan ole ollut mitään magneetissa vaikka ne kuinka on hakenut.Kuulun siihen ryhmään jossa LP antoi diagnosin.Magneetti ei ole 100%.Sen neuro sanoi minulle viime viikolla osastolla.

michelin mummo Kruunu

08 - 12.04.2010, 20:04

Kertokaa mitä muilla on magneettikuvista löytynyt?? Itselläni päässä 16 leesiota ja kaularangassa yksi 10mm.mittainen ja 7mm sekä muutamia pienempiä. Kyllä pelottaa aivan helvetisti lukea tuollaista...ms ei vielä diagnosoitu..

yellow#

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2652

Tällä hetkellä verkossa: 763

Keskustelupalstojen viestit: 52936

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

MS-diagnoosin saatuasi, kuinka kauan kesti, että aloitit lääkehoidon?

» Katso tulos