Masennus – MS-forum – Niksit

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

17 - 18.01.2010, 22:54

Mun täytyy nyt sanoo, vaikkei täytyiskää...
On toi mullistava juttu, niinkun tämä proffakin sanoo:

Professori, ODL Terveyden johtava ylilääkäri Timo Takala luonnehtii hoitomenetelmää "vähintään vallankumoukselliseksi".

Kyllä sitä tarpeeksi moni kertoo syönneensä masennuslääkkeitä, ja vuosikausia. Eikä niitä kukaan halua syödä, mutta jos on välttämätön tarve, niin ei oo vaihtoehtoa. Siksi tälläinen joku uusi kiinnostaa, kun kerrankin on ilman puuduttavaa lääkitystä apua, ehkä tiedossa. Ja kyllä ne lääkkeetkin jotain maksaa...

ps. en saa tästä ledistä provikoita, vaikka hehkutan:)

jaska jokunen Kruunu

18 - 05.03.2010, 14:27

Huomasko Norjakin saman homman, kun mäkin, koska olit vetänyt kysymyksesi pois...

En oo kuullut noista ledeistä mitään, mutta äsken olin ulkona ja siellä sitä vasta kirkas "ledi" paistoi. Sitä ei mikään toinen täysin voi korvata...

jaska jokunen Kruunu

19 - 05.03.2010, 16:32

60 - luvulla tuli magneettirannekkeet. 70 - luvulla magneetti-kengänpohjalliset. Kivut pois, tai rahat takaisin. Ei liene kaikki ostaneet, koska olen kuullut, että jollain -- jossain päin maailmaa vielä jonkinlaista "kolotusta" olisi. LED-valoista! Onko kenellä tarvista? Meiltä löytyy! On 1 on 12 on 24 on 32 ledistä. Löytyy myös ns. superledejä. Tuskin kuitenkaan niin hulluksi tulen, että alkaisin noita korviini "survomaan". Nuoruudessani "mummot" kastelivat pumpulitupon kanfferilla tai punaisella mikstuuralla ja panivat korvaan/korviin. Lienee ollut ensiLED.

Waune 1

20 - 08.03.2010, 17:48

mä maksaisin mitä vaan jos saisin hyvän olon.mulla on ollu ainaki puoltoista vuotta masennus ja lääkkeet siihen.ny vasta luin nämä viestit.haluan ainaki koittaa niitä lamppuja.onko joku koittanu ja onko niistä ollu apua?

Maria-Leena

21 - 08.03.2010, 19:10

Enpäs oo kuullu noista lisää. Ja ne ovat ilmeisesti lähinnä kaamos masennukseen...

www.hilavitkutin.com/...

jaska jokunen Kruunu

22 - 23.03.2010, 16:08

Kertokaas nyt mulle, mistä erottaa masennuksen ja mäsään kuuluvan fatiikin? Mistä tietää, että on masentunut? Kun näitä minullakin olevista mäsän oireista joka ainoan oireen löytää myös masennuslistalta!!! Huolestuttaa, sano nykynen emäntä..................

sirppu

23 - 23.03.2010, 18:43

Jos huolestuttanee nykyistä emäntää, niin samoin voinee tuntea myös entinen isäntä. Ennen hammasta särki! Nykyään kai hammaskipua voi esiintyä. Masennus on masennus. Ms-taudin ehkä yleisin "sivuoire" lienee masennus. Koska ms-tautia ei voida rajata esim. alemman sosiaaliluokan ongelmaksi, kuten monet muut sairaudet, niin sivuoireillekin täytyi keksiä "hienommat" nimet. Syntyi FATIIKKI.

Waune 4

24 - 23.03.2010, 18:51

Eikös fatiikki ole sitä ylenpalttista uupumista ja väsymystä. Siitä kärsin ajoittain. Kuitenkin väittäisin etten ole masentunut, sitä en tunnusta

annemari Kruunu

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2213

Tällä hetkellä verkossa: 19

Keskustelupalstojen viestit: 44496

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

Miten pidän huolta itsestäni?

» Katso tulos