Erittäin hyvä ja mukava liikuntamuoto, kurssilta saa hyvän alkuopetuksen että eikun nauttimaan.
roller
03 - 27.05.2010, 18:56
Tämä on nyt kyllä off topic aiheesta. Olin tänään fyssarilla ja siellä minun piti pitkällä kepillä tehdä melontaliikettä. Eteenpäin melonta onnistui oikein hyvin, mutta se taaksepäinmelonta ei sitten tahtonut onnistua ollenkaan. Fyssarin kanssa sitä yhdessä melottiin ja naurettiin, ku niinkin pieni melontaero tuotti vaikeutta. Siinä minä puhuinkin, ett kuinkas mulle käviskään oikeassa kanootissa tai kajakissa, uh, uh, vaikka vedestä ja veneistä tykkään tosi paljon...silti melonta ei taitas onnistua...heti ainakaan :)
Nyt on melontakurssi suoritettu ja olen ihan myyty. Mikä fiilis ja mikä ihana tunne kropassa sen "eskimokeikauksen" jälkeen varsinkin. Suosittelen kun ei vain olisi niin myrskyistä kuin tänään.
Melonta sopii ms-kävelyongelmaiselle hyvin, sillä siinä ei tarvitse koko ajan keskittyä jalannostoon ja tasapainoon. Kuulostaa tietyisti hullulta, että ei tarvitse keskittyä tasapainoon, mutta kun tottuu niin lantion liike pitää kanootin tasapainossa automaattisesti, vaikka missä kelissä, jos fyysiset voimat riittää. Meloessa mäsä voi kokea etenemisen riemua. Hyvää melontatekniikkaa kannattaa harjoitella, sillä se säästää voimia. Itselläni mäsä verottaa kaikkia lihasvoimia, mutta hyvä tekniikka helpottaa niin melontaa kuin uintiakin
mutta hyvä tekniikka helpottaa niin melontaa kuin uintiakin, näin Irma
ja minä yhdyn täysin häneen, ainakin uinnin osalta ja varmasti myös melonnassa sama pätee, ei vain ole siitä kokemusta minulla. Mutta uinnista on, sillä jossakin vaiheessa sairautta kadotin uimataitoni, tai noh, pysyin kyllä pinnalla, mutten osannut esim. sammakkouintia enään ja se oli minulle shokki. Vesijumpparini sanoi minulle, ett kyllä sinä sen vielä opit, vaan enhän minä sitä uskonut. Jummparini oli sitkeä ja patisti minua joka uintikerroillani uimaan ja opettelemaan sammakkopotkuja, jotka kyllä päässäni hyvin osasin, mutta altaassa en. Minä olisin jo luovuttanut, mutta hän ei ja niin me jatkettiin ja jatkettiin harjoituksia ja minä opettelin kaiken uudestaan ja huolella ja kuinkas kävi, vihdoin piiitkän ajan kuluttua minä OPIN ja nyt vuosien kuluttua uinnissani ei ole mitään heikkoa ja osaan monenlaista uintia aina kellunnasta lähtien ja sanoisin; jollei ihminen opi vedessä ihan rennoksi ja luota veteen, ei kyllä opi kellumaankaan. ja uskon, ett nämät pätevät melonnassakin, on opittava luottamaan itseensä ja kanoottiinsa ja osattava meloa, siinä se, mutta nämät kaikki oppii, olen siitä varma :)