Moottoripyörä ja ms – MS-forum – MS-diagnoosi

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

Moottoripyörä ja ms

01 - 03.05.2010, 17:06

Hei

Onko täällä ketään jolla on moottoripyörä ja kortti sekä ms-tauti?
Itse sen haluaisin hankkia,mutta lääkäri sanoi ettei olisi kulma hyvä idea... :(

Olen vielä hyvässä kunnossa ja pystyisin aivan hyvin ajamaan pyörää... (ms-tauti ollut vuoden, eikä edennyt vielä)

Mitä olette mieltä kannattaako kinuta korttia ja hankkia se lääkäritodistus? Sitä ei tiedä vaikka yli kymmenen vuotta olisin vielä ajo-kunnossa? :)

T: Tyttö joka halunnut jo pitkään oman moottoripyörän ;D

Myeliini

02 - 03.05.2010, 17:13

No ilman muuta kannattaa hankkia moottoripyöräkortti, kun ei kerran ole minkäänlaisia ajamista haittaavia oireita. Turha niitä oireita on jäädä odottelemaankaan, koska niitä ei välttämättä koskaan edes tule.

Itse oon sairastanut varmuudella kuusitoista ja puoli vuotta, eikä toimintakyky ole vielä alentunut. Ajelen lähes joka päivä autolla.

Ei muuta kuin moottoripyöräkouluun vaan... :D

Anjuska

03 - 03.05.2010, 17:16

Sanoin asiasta viime lääkäri käynnillä ms-lääkärille ja se ei ollut oikein myötämielinen kortin hankkimisen suhteen...

Pitää varmaan mennä toisen lääkärin luo! :)

Myeliini

04 - 03.05.2010, 17:37

Mulla ongelmaksi muodostui vauhti neljällä pyörälläkin, et varo vaan ku kakspyöränen vauhtia vsartten luotu on, ei pelotellen vaan omia menneitä muistellen.Oha nyt aika toinen ja kokemuksia jne......

eiku Kruunu

05 - 03.05.2010, 17:47

Meillä oli moottoripyörä jonka takana sain istua. Kävi vain kovin hankalaksi mun kiipeäminen pyörän selkään, ei jalka noussut ja myytiin pyörä pois. Ei se nyt ainoa syy ollut. Mies pääsi viidenkympin villityksestään ja päätti luopua. Moottoripyöräily on ihanaa ja mun särkeville jaloille teki hyvää se viima. Hanki ihmeessä kortti. Tekee hyvää omalle koordinaatiokyvylle ajaminen ja psyykkisesti myös kun voitat itsesi. Mitä sen väliä jos ajaminen jää muutamaan vuoteen, on ainakin kokeiltu!

Ströpö Kruunu

06 - 03.05.2010, 19:37

Hommaa Myeliini ihmeessä se prätkä vielä kun voit - sitä on turha myöhemmin katua jos jäi tekemätttä. Ylipäätään olisi hyvä elää "hetkessä" kun huomisesta ei kukaan tiedä. Itselläni haussa typerän tehokas urheiluauto - sulakoot napajäät !!!

- Nyrkki -

Nyrkki Kruunu

07 - 03.05.2010, 20:26

Jes!! Oikein, Nyrkki!!
Tuo on oikea asenne! Nyt minä diggaan sinua... :)
(Mörriseni lisäksi)

sirppu

08 - 03.05.2010, 20:46

Kannattaa ehdottamasti kun pystyy,huonojalkasille ja tasapainon kanssa painiville sit trike ja matka jatkuu kohti auringonlaskua..

make

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2652

Tällä hetkellä verkossa: 401

Keskustelupalstojen viestit: 52936

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

MS-diagnoosin saatuasi, kuinka kauan kesti, että aloitit lääkehoidon?

» Katso tulos