MS ja asuntolaina – MS-forum – Yleistä MS-taudista

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

MS ja asuntolaina

01 - 12.05.2010, 21:13

Millaisia kokemuksia teillä on aiheeseen liittyen? Siis kyseleekö pankki terveydentilaa eli onko sairaudesta pakko mainita jossain kohtaa? Mitä sitten, jos tauti on tullut pankin tietoon, niin onko se kenties vaikuttanut lainan saamiseen?

Alkoi pelottaa tulevaisuus :(

Pilke

02 - 13.05.2010, 09:16

Kyllä pankissa kysellään terveydentilaa ja lääkärissäkäyntejä. Takaisinmaksuvakuutuksen kanssa saattaa tulla vaikeuksia. Kannattaa olla kuitenkin rehellinen. Jos maksukyky on kunnossa ei ole ongelmia

annemari Kruunu

03 - 13.05.2010, 12:43

Ei minusta sellaisia tarvitse kertoa. Jos ei sitten erikseen kysyta terveydentilasta. Voisin kuvitella etta takaisinmaksuturvavakuutuksiin (vai mita nyt nimeltaan ovatkin) ne tiedot ovat oleellisia.

Fassi

04 - 14.05.2010, 07:15

Kokemuksesta tiedän että lainaturvassa vai millä nimellä se nyt kulkeekaan tulee stoppi mutta ei se kait itse lainaan vaikuta jos on massi kunnossa.

pale

05 - 14.05.2010, 10:05

Tallainen juttu sattui eilen silmaan:
www.taloussanomat.fi/...

Mina en kertonut sairaudesta, olinkin lainanottohetkella viela 100% toissa. Tottakai tavoitteena oli ja on edelleen etta teen jotain (jos en oman alan tyota) viela pitkaan. Lainaturvavakuutukset ovat ainakin naapurimaassanne hurjan hintaisia. Laina mitoitettiin siksi niin etta pystytaan hatatilassa maksamaan sita takaisin yhdella palkalla.

Fassi

06 - 15.05.2010, 12:02

Mua lähinnä huolestuttaa se, että miten saadaan meidän isohko asuntolaina maksettua. :( Jään taas kohta työttömäksi ja nyt ms-tauti kun on todettu, on varmasti vaikea saada työtä. Ansiosidonnaisella vielä pärjätään, mutta kun tulot tippuvat Kelan rahoille, ollaan nesteessä ja pahasti. Onneksemme miehen sisko on pankin johtaja ja hän pystyy varmasti sumplimaan laina-asioitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Sitten kun korot nousevat suuriksi, on taas todella vaikeaa. Mitään lainaturvaa meillä ei ole.

Sadetuuli

07 - 21.05.2010, 21:50

Kiitos vastauksista =) Vieläkin kuulisin mielelläni, kuinka pankissa on suhtauduttu itse diagnoosiin? Tsemppiä Sadetuuli, toivottavasti saatte asiat järjestymään! Itse olen ajatellut asian, niin että kämppä sitten myydään, jos menisi niin tiukille. Siksi uskaltaisin tässä tilanteessa ottaa isonkin lainan.

Pilke

08 - 23.05.2010, 11:20

Itse hain lainaa ennen diagnoosia, joten en tiedä miten tähän sairauteen suhtaudutaan.
Se on ainakin varmaa et vakuutusta ei saa ja se voi olla lainan saamisen esteenä jos laina on iso.
Sen olen oppinut omista ja kavereiden kokemuksista, että jokainen pankki ja lainaneuvottelija toimii erilailla.
Joten, jos tulee kieltävä vastaus, niin lippu korkealla seuraavaan pankkiin.

Kielo

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2218

Tällä hetkellä verkossa: 33

Keskustelupalstojen viestit: 44598

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

Miten pidän huolta itsestäni?

» Katso tulos