MS ja asuntolaina
| Ilmoitus | Kirjoittaja |
|---|---|
|
01 - 12.05.2010, 21:13 Millaisia kokemuksia teillä on aiheeseen liittyen? Siis kyseleekö pankki terveydentilaa eli onko sairaudesta pakko mainita jossain kohtaa? Mitä sitten, jos tauti on tullut pankin tietoon, niin onko se kenties vaikuttanut lainan saamiseen? Alkoi pelottaa tulevaisuus :( |
|
|
02 - 13.05.2010, 09:16 Kyllä pankissa kysellään terveydentilaa ja lääkärissäkäyntejä. Takaisinmaksuvakuutuksen kanssa saattaa tulla vaikeuksia. Kannattaa olla kuitenkin rehellinen. Jos maksukyky on kunnossa ei ole ongelmia |
|
|
03 - 13.05.2010, 12:43 Ei minusta sellaisia tarvitse kertoa. Jos ei sitten erikseen kysyta terveydentilasta. Voisin kuvitella etta takaisinmaksuturvavakuutuksiin (vai mita nyt nimeltaan ovatkin) ne tiedot ovat oleellisia. |
|
|
04 - 14.05.2010, 07:15 Kokemuksesta tiedän että lainaturvassa vai millä nimellä se nyt kulkeekaan tulee stoppi mutta ei se kait itse lainaan vaikuta jos on massi kunnossa. |
|
|
05 - 14.05.2010, 10:05 Tallainen juttu sattui eilen silmaan: Mina en kertonut sairaudesta, olinkin lainanottohetkella viela 100% toissa. Tottakai tavoitteena oli ja on edelleen etta teen jotain (jos en oman alan tyota) viela pitkaan. Lainaturvavakuutukset ovat ainakin naapurimaassanne hurjan hintaisia. Laina mitoitettiin siksi niin etta pystytaan hatatilassa maksamaan sita takaisin yhdella palkalla. |
|
|
06 - 15.05.2010, 12:02 Mua lähinnä huolestuttaa se, että miten saadaan meidän isohko asuntolaina maksettua. :( Jään taas kohta työttömäksi ja nyt ms-tauti kun on todettu, on varmasti vaikea saada työtä. Ansiosidonnaisella vielä pärjätään, mutta kun tulot tippuvat Kelan rahoille, ollaan nesteessä ja pahasti. Onneksemme miehen sisko on pankin johtaja ja hän pystyy varmasti sumplimaan laina-asioitamme parhaalla mahdollisella tavalla. Sitten kun korot nousevat suuriksi, on taas todella vaikeaa. Mitään lainaturvaa meillä ei ole. |
|
|
07 - 21.05.2010, 21:50 Kiitos vastauksista =) Vieläkin kuulisin mielelläni, kuinka pankissa on suhtauduttu itse diagnoosiin? Tsemppiä Sadetuuli, toivottavasti saatte asiat järjestymään! Itse olen ajatellut asian, niin että kämppä sitten myydään, jos menisi niin tiukille. Siksi uskaltaisin tässä tilanteessa ottaa isonkin lainan. |
|
|
08 - 23.05.2010, 11:20 Itse hain lainaa ennen diagnoosia, joten en tiedä miten tähän sairauteen suhtaudutaan. |