Ms ja muut autoimmunisairaudet – MS-forum – Lääkehoito

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

Ms ja muut autoimmunisairaudet

01 - 17.07.2010, 16:42

Minun elämäni viimeiset 15-vuotta on mennyt epämääräisten oireiden kanssa taistellessa ja viimeiset 5 vuotta olen ollut työkyvytön. Nyt vasta tänä vuonna neurologi otti minut tosissaan ja alustava diagnoosi on ms-tauti.

En aio jäädä kuitenkaan tuleen makaamaan, vaan viimeisten parin kuukauden aikana olen ottanut asioista selvää. Autoimmunisairaudet johtuvat tulehduksesta, joka on parannettavissa! Suomessa lääkärit väittävät, että ms-taudista ei voi parantua ja syytä tautiin ei tiedetä. Kyllä tiedetään! Nyt suuri osa tämän foorumin käyttäjistä nouse takajaloilleen, mutta kerron tästä huolimatta. Etsikää netistä tietoa esim. Marshallin Protokollasta. Muitakin hoitomuotoja on sen lisäksi. Itse päädyin MP eli Marshallin Protokollaan. Hoito perustuu pulssimaiseen antibioottihoitoon, joka tarkoittaa sitä, että aloitetaan hyvin pienillä annostuksilla ja pidetään välillä taukoja. Ihmisiä on jo parantunut tällä hoidolla mm. borrelioosista ja ms-taudista ja monista muistakin vaikeista autoimmunisairaukista. Ikävä kyllä Suomessa lääkärit eivät hyväksy tätä hoitomuotoa, joten itse otin lainaa ja lähdin ulkomaille hakemaan hoitoa. Hoito ei ole mikään helppo, mutta eipä elämäni ennen hoitoakaan mitään helppoa ollut. Hoito myös kestää kauan, keskimäärin 3-5 vuotta.

Kaikille niille, jotka nyt heräävät vastustamaan yritystäni parantua, haluan sanoa: Miksi ei? Miksi ei kannattaisi kokeilla jotain muutakin kun pelkästään kortisoni- ja interfereonihoitoa? Lääketiede maailmalla on paljon Suomea edellä, ottakaa selvää ja päättäkää itse. Tai antakaa niille, jotka uskaltavat lähteä hakemaan hoitoja siihen mahdollisuus. He voivat toimia suunnannäyttäjinä ja toivottavasti lisää tutkimuksia aiheesta tehdään ns. virallisen lääketieteenkin parissa.

Hyvää kesää kaikille! Koittakaa selvitä helteestä. Itse olen juuri oppinut, että se ei ole niinkään lämpö, joka saa oireet pahenemaan vaan auringon valo, joka aktivoi kehon tuottamaan D-vitamiinia. D-vitamiini on myrkkyä tulehdussairauksissa, uskokaa tai älkää.

Mandariini

02 - 17.07.2010, 20:15

Sun avaus oli aika huikee ja lopetus myös. Meinaan kun meille puhutaan Dee-vitamiinin tärkeydestä ja puutteesta joka meillä on.

Tuon tulehdussairauden allekirjoitan. Itselläni oli kohonneet keuhkoklamydia-arvot ennen ensi oiretta ja nuorena sairastanut monet tulehdus-sairaudet: virtsatieinfektioista, angiinaan ja yersinia-tulehdus. Reuman, autoimmuunisairaus, väitetään virustulehduksen aiheuttamaksi, vielä ei vain tiedetä, minkä viruksen.

Miten sun on käynyt uuden hoitomuodon kanssa, onko auttanut?

Ströpö Kruunu

03 - 17.07.2010, 23:11

vai ei lämpö oo haitaksi ms potilaalle?? onkohan ihan noin....miks sit saunassa ja sen jälkeen tulee huono olo ku on ollu kovemmassa lämmössä...mun saunaan ei kyllä arska paista...kyllähän mauri reunanen oli maailman laajuisesti tunnettu tutkija ms sairaudessa...eli kyllä tääläki maassa jotain tiedetään sen hoidosta ym ym....

kasa

04 - 18.07.2010, 15:23

Kasa, olet aivan oikeassa! Kyllä mullekin tulee kotisaunassa huono olo. Sen vuoksi käynkin saunassa ainoastaan avantouinnin yhteydessä. Kylmän ja kuuman vaihtelu auttaa todella paljon erityisesti nivel- ja lihassärkyihin.
Ja avantouintihan tutkimusten mukaan lisää elimistön luontaista kortisoli-tuotantoa.

Kaikki kunnia niille suomalaisille lääkäreille, jotka tutkivat ms-tautia ja auttavat potilaita. Itse en saanut apua, mutta toivottavasti muut saavat. Opiskelin monta kuukautta niin paljon tietoa kuin vain löysin ms-taudista. Hoito Suomessa auttaa oireisiin ja saattaa estää taudin etenemistä. On hienoa, että edes tähän pystytään. Jokainen tekee oman ratkaisunsa oman hoitonsa suhteen ja kaikki ratkaisut ovat yhtä kunnioitettavia. Minun valintani oli lähteä hakemaan hoitoa ulkomailta, koska en saanut sitä Suomesta vaikka lääkäreiltä pyysinkin. Matkani aikana tapasin muita ms-potilaita, jotka olivat parantuneet. Viimeistään tämä sai minut vakuuttuneeksi, että ms-tautiin on olemassa hoitoja ja taudista voi parantua.

Mietin pitkään kirjoitanko tälle foorumille ollenkaan, että olen aloittanut mp-hoidon, koska ihmisen luontainen taipumus on vastustaa kaikkea uutta. Mutta sitten ajattelin, että olisi melko itsekästä olla kertomattakaan, että ulkomailta saa apua ms-tautiin. Toivon kaikille etenkin ms-taudin kanssa kamppaileville voimia ja aktiivisuutta esittää esim. kysymyksiä: mistä ms-tauti johtuu, miten ms-tautia Suomessa hoidetaan, onko tauti parannettavissa?

Mandariini

05 - 18.07.2010, 15:25

Ströpö, lähetin sulle postia, jossa kerron enemmän.
Kannattaa opiskella! Jos tarvitset käännösapua, autan mielelläni.

Mandariini

06 - 27.07.2010, 19:46

Hei
rohkea veto. Kerrothan sitten vointisi kehityksestä kun saat hoidon käyntiin? Kaikki uusi tieto aina tervetullutta.

Ninjuska

07 - 19.08.2010, 21:47

Mun vatsa ei siedä D-vitamiinia ylimääräisinä annoksina. Otan sen mikä on Multitabs tabletissa ja syön kalaa.
Saunaan en voi mennä. Näkö menee ja tule tosi huono olo. Ei uintikaan ollut hyvä. Jalat tuli tosi kipeäksi kun yritin uida. Kaikki sanoo että uinti on niin hyvä mutta minulle se ei sovi. En tiedä miks mutta näin vaan on. Olen kait sitten vähä erikoinen tapaus.

michelin mummo Kruunu

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2652

Tällä hetkellä verkossa: 364

Keskustelupalstojen viestit: 52936

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

MS-diagnoosin saatuasi, kuinka kauan kesti, että aloitit lääkehoidon?

» Katso tulos