Uuvuttaa ja nilkat alkavat särkeä. Käveleminen vaikeutuu. Auringossa oleskelu on aika mahdotonta. Alkaa huimaamaan ja ilmenee horjahtelua. Pakkasella ei huiputa. Kuumasta pääsee onneksi kylmään - suihkuun tai ilmastoituun tilaan ja olo normalisoituu. Kuten normaaleilla ihmisillä, kuumuutta oppii sietämään, minäkin olen siedättänyt pikkuhiljaa elimistöäni kylmien suihkujen avulla, tosin hellekesä voi loppua äkistikin ja sietohoito on aloitettava alusta.
Väsymystä enemmän, kuten saunan jälkeenkin. Ei tee mieli olla pitkiä aikoja auringossa tai kuumassa autossa, lähinnä sisätiloissa oleskelen helteellä. Ajatukset eivät kulje hyvin, siihen auttaa hiusten kastelu viileällä vedellä ja kylmät juomat. Joskus olen myös kastellut kylmällä vedellä pyyhkeen ja laittanut sen yöksi pään alle tyynylle, tänä kesänä en ole tuota jippoa vielä tarvinnut. Onneksi yöt ovat viileämpiä. Liikun ulkona lähinnä iltaisin. Helposti myös huimaa, jos on liian kuuma olo päässä.
Kuumuus väsyttää ja vetelöittää. Ulkona ei jaksa oleskella muuten, kun mopon kanssa ja sillai kyllä olenkin pitkiä aikoja ulkosalla. Keskipäivällä aurinko on liian polttava´, mutta iltapäivällä ja iltasella on ulkona hyvä olla, tietty sillä varauksella, ett pääsee pian varjoon ja juo riittävästi, se on tärkeää, oikeestaan ihan tärkeintä näin kuumalla. Minullakin jalat turpoavat helteellä, eikä tarvi olla niin hellekään, kun jo turvotusta näkyy :( Uittelen niitä viileässä merisuolavedessä, olen avojaloin ja voitelen Hiruloid forte-voiteella tai jollakin viilentävällä jalkavoiteella, muutapa en osaa jaloille tehdä. Muuten nautin kesästä suunnattomasti, Suomen kesä on niin kaunis, niin kaunis, että siitä pitää nauttia, niin kuin vain voi.
mull kans tuo huimaus ja väsymys joka ilmenee just pään pehmenemisenä, ettei ajatus kulje... jalkoja myös turvottelee ja ihotuntemuksia enempi, karvat nousee yks kaks jossai kohas ja sit kylmiä pisteit tulee, tai siis tuntuu siltä