Minä olen alkuviikon yleensä yksiölläni ja loppuviikon täällä miehen ja lapsemme luona, koska en jaksa olla lapsen hoitajana joka pv. Hän on nyt pvkodissa ja syksyllä alkaa eskari pvkodin lähellä. Etsin kaksiota, jonne lapsemme voisi tulla joskus yöksikin viikonloppuisin. Meillä on eropaperit tehty ja mies ei halua, että olen enää täällä hänen talossaan sitten syksyllä öitä, kuten nyt. Yksiöni on kirkonkylällä täältä ja pvkodista 25 km. Lapsen kannalta olisi hyvä, että löytäisin kaksion läheltä tuota eskari/pvkotia, mutta jos en, niin sitten tuolta kirkonkylältä. Mies on luvannut hoitaa kyyditykset, jos lapsi käy luonani viikollakin joku ilta. Onko muita äitejä, joilla on näin hankala tilanne nimenomaan ms:n ja väsymyksen takia ? Voihan tällaista olla tietty terveilläkin äideillä, en vaan tunne ketään toista, joka muuttaa asumaan pois kotoa ja lapsi jää asumaan isänsä luo.
MOi!! Mulla ei ole nuin hakala tilanne. Mutta ms-taudin takii olen joutunut itsekkin tyytymään osa-aikaäidin rooliin. Viime kesäisen pahenemisen jälkeen ei ole ollut fyysisesti voimia hoitaa jokapäivä lasta, varsinkaan yksin pitkiä jaksoja. Sen takia lapseni on pvkodissa lähes aina kun mieheni on töissä.Miehelläni on kaks vuorotyö, eli hän on joka toinen viikko iltavuorossa ja sillon lapseni on pvkodissa 9-10 tuntia. Menee hoitoon 11.30 ja tulee kotiin 21.30-22.30. Aika rankkaa lapselle joka täyttää vasta tässä kuussa 4.v. Itse tämän aijan olen kotona ja yritän edes huolehtia kotitöistä ja itsestäni (aina kun ei sekään onnistu) ja yritän saada jotain muutosta aikaan, mutta vielä ei aurinko paista. Varsinkaan ku vointi heittelee tosi rajusti ja olen ollut väsyneempi pari viime kuukautta..
Nyt näyttää siltä, että muutan ensi viikolla toiseen yksiöön kirkonkylällä, koska ei ole löytynyt hyviä kaksioita. En jaksa siivota kovin isoja asuntoja itse, joskus on yksiönkin imurointi hankalaa. Uusi yksiö on rauhallisessa rivitalossa, vain 35 neliötä, mutta on saunakin. Saapa nähdä miten siellä viihdyn ja miten syksy menee.. Tyttö menee eskariin elokuussa ja mies aloittaa opiskelut yliopistossa syyskuussa. On tarkkaan mietittävä viikon rytmit. Tytöllä on maanantaisin muskari, mulla ti jumppa, tytöllä torstaisin tenavajumppa. Eli voisin nähdä tyttöä vaikka ma- tai ke-iltaisin sekä pe-la. Sunnuntait hän on yleensä ollut appivanhempien luona. Kunpa tämä helle hellittäisi jo !