Epäilen,että mulla on näköhermon tulehdus. Ei oo koskaan ennen ollu,mutta nyt on vasen silmä tosi kipeä. Sattuu kun katsoo sivuille ym. Näkö on hiukan sumentunut. On niinkuin olisi silmälasin linssissä jotain likaa kokoajan.Näkö ei ole lähtenyt kokonaan enkä huomaa värien näkemisessäkään mitään heikkoutta. Aamuisin on huomattavasti kipeämpi silmä kuin iltaisin, tai sitten siihen on jo päivän mittaan tottunut...Mitä mun nyt pitäis tehdä? Mennä/soittaa silmälääkärille vai neurolle? Mitä sille tehdään vai tehdäänkö mitään? Meneekö siis itestään ohi vai vaatiiko jotain hoitoa?
Soita ihmeessä neurolle. Mun ekat oire oli näköhermontulehdus multa meni molemmista silmistä näkö melkein kokonaan sain siihen kortisoonia tippana ja se autto jonkin ajan päästä.sit sain vie 2viikon sairasloman.
Mulla oli toukokuussa näköhermon tulehdus, silmät ei tosin olleet kovin kipeät, lähinnä voimakkaissa liikutuksissa oli kivun tuntua silmän takana. Värit mäkin näin normaalisti. Mä näin näköalueen reunoilla suht normaalisti, mutta suoraan eteen katsottaessa näkö meni muutamassa päivässä olemattomaksi. Menin sitten (oli viikonloppu), kun näkö jo tosi huono, päivytykseen terveyskeskukseen. Mutta kannattaa ehkä soittaa vaikka omalle ms-hoitajalle, hän osaa neuvoa mitä tehdä. Mä sain kortisonia ja meni sillä ohitse viikossa.
Hei! Nopein ja ehkä huokein tapa on mennä optikolle näöntarkastukseen. Optikko näkee tarkastuksessa onko aihetta mennä silmälääkäriin. Jos liikkeessä on silmälääkäreitä niin ajankin saa samantien. Minulle yllättäen kävi juuri niin että optikko sanoi ettei vika ole nyt laseilla korjattavissa. Kehotti varaamaan ajan silmälääkärille. Oireistasi päätellen sinulla on ehkä jokin muu silmäsairaus kuin näköhermontulehdus, joka on sitten neurologin heiniä. Pikaista parannusta ja hoitoa toivoo Ruupo