oireita oireita... onko syytä huoleen? – MS-forum – Oireet

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

oireita oireita... onko syytä huoleen?

17 - 12.04.2010, 07:45

Tsemppiä, Piiu, tähän päivään!! Tulehan kertomaan sitten, mitä lääkäri sanoi. Tuo veden valuminen poskella on muuten tosi tuttu juttu minulle, tosi usein tuo tunne. Ja pään puutuminen, nytkin takaraivo jossain hukassa.
Kummasti sitä muuten tottuu näihin ihme oireisiin. Vuosi sitten panikoin jotain tälläista puutumisoiretta...nyt vain tekee huomion, että "jaha, taas on tuokin paikka tunnoton..." ja jatkaa sitten vain hommiaan.

sirppu

18 - 13.04.2010, 13:57

kiitos sirpulle tsempistä <3
joo, niinhän siinä sitten kävi, että kiireellisen lähetteen sain neurolle päänkuviin ja neula punktioon, pitäisi tulla kuukauden sisällä aika.
Ms-tautia vahvasti epäili myös tohtori, ainut mitä jäi miettimään, oli se että olen lisäksi laihtunut 14kg 5 kk aikana ilman mitään syytä.
Olin hieman hämmästynytkin, jotta miten topakasti ja vakavasti lääkärini otti minut, mikä oli kyllä iso plussa koko jutussa. Teetätti erillaisia testejä joissa tätä motoriikkaa tutkittiin, ja voi ei, kyllä aika shokki oli itsellekin, miten metsään meni :/
Mutta joo, hyvillä mielin kuitenkin että asia on nyt hoidossa ja asia otettiin napakasti työn alle. Mikä tärkeintä, minua ei pidetty ihan pimahtaneena sitten kuitenkaan, vaikka se olikin pahin pelkoni :)

piiu76

19 - 13.04.2010, 16:08

Piiu: Hyvä, että asia lähti etenemään.

sirppu

20 - 15.04.2010, 14:32

minä taas täällä... lääkäri soitteli äsken labra tuloksia, ja ei niistä löytynyt mitään mikä selittäisi tämän oireilun. keliakiaan ja kilpirauhaseen itse yritin "turvautua", josko niistä löytyisi selitys, mutta ei sitten...
Eilen illalla olivat jalat ihan hassut.. kävelin paljainjaloin lattialla niin tuntui että kävelen jossakin pumpulin tai jumppamaton päällä, sittenpä alkoi tuo huimaaminenkin taas. että tämmöstä nyt sitten... kirjoittelen tänne vaikka ketään ei ehkä kiinnostakkaan ,mutta ovatpahan sitten jossakin tallessa ,kun näitä pitää kerta ylös laittaa. Ja enpähän ainakaan saa hukattua mihinkään :D

piiu76

21 - 15.04.2010, 15:43

Hei, en tiedä voisiko sinulla olla Fibromyalogia. Tämä on ehkä kaukaa haettu, mutta kannattaa kysyä omalta lääkäriltä. Toivottavasti sinulle löytyy jokin diaknoosi sairaudelle. Aurinkoista kevättä sinulle ja vointeja.

kinnhe

22 - 16.04.2010, 13:48

reumakin on pois suljettu eilisten labra tulosten mukaan, en sitten tiedä että voisiko sen todeta jostakin muustakin..? niveliä ei ainakaan särje eikä ole turvotuksia..

aurikoista kevättä myös sinulle kinnhel <3

piiu76

23 - 17.04.2010, 15:17

minulla myös ollut vastaavia oireita kuin sinulla jo muutaman vuoden ajan,välillä tosi huonoja kausia ja mitä ihmeellisisä vaivoja, olen ajatellut että ohi menevät mutta ei.Olen käynyt työterveyslääkärillä ja ovat pitäneet aivan sekona ja työ tressinä ja kotona ei varmaan kaikki ole hyvin jne...helmikuussa sitten tuli totallinen romahdusa ja ei toiminut mikään jaloissa, käsissä ja huimasi ja silmien särky aivan valtava ja näköhäiriöt yms. , sain sairaslomaa viikon ja taas töihin ja sitä rataa ja vähän aikaa jaksoin ja lopulta suostui lähetteen laittamaan neurologille joka oli minulla nyt 16.4, mutta hän sanoi suurin piirtein että kuvittelin kaiken ja tietää paljon tapauksia kuin minä jotka ns.itse aiheuttavat itselleen kyseiset oireet. Olin aivan hölmistynyt kun hän suorastaa sanoi suoraan että olen päästäni pipi, eikä olis laittanut minua minkäänlaiseen jatkotutkimukseen ja rauhottavia lääkkeitä määräsi. Paloi joten pinna ja taisin annella korkealta ja lujaa joten sen verran sain että hamain tulevaisuuteen pään mangeettikuvauksen, edes jotain. sitkeä täytyy olla, mutta olin kyllä todella alamaissa kun sieltä lähdin ja itku tuli autossa matkalla kotiin kun tuntui että niinkö olen huono ihminen että aiheutan itse nämä kaiken. Varmaan näitä samanlaisia tuntuoja on ollut muillakin, mutta toivon ettei kohdallesi tule tälläista.

sintti

24 - 17.04.2010, 20:11

Voi P.s.a! Nyt ei auta kun Sinnitellä, koeta kestää..

Ströpö

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2218

Tällä hetkellä verkossa: 37

Keskustelupalstojen viestit: 44606

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

Miten pidän huolta itsestäni?

» Katso tulos