Onko nyt aihetta epäillä?? – MS-forum – Oireet

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

Onko nyt aihetta epäillä??

01 - 12.07.2010, 19:26

Tilanne tällä hetkellä aika sekava... Menin lekuriin jatkuvan päänsäryn ja näköhäiriöiden takia.. Tai ns "poissaolo-kohtauksien" takia. Otettiin kuitenkin pään MRI,jossa ei mitään poikkeavaa löytynyt. Vasen puoli kehosta kuitenkin melkein täysin voimaton.. Selkäydin-näyte otettiin,ja jotain kuulin,kun lääkäri puhu MS-taudista..
Myös muisti on kun pahemman luokan Dementia-potilaalla. Viikon takaisia tapahtumia ei meinaa millään muistaa. Rupee jo tuo perhekin olee aika huolissaan.

Nyt rupee onneksi voimat palailemaan ja päänsärky hellittämään,vielä tosin silmiä "kirvelee" ja ohimosta vihlasee välillä niin,että vetää isommankin jätkän matalaksi... :(

Onko nyt oikeasti aihetta epäillä... Vai olenko vain luulosairas.. Mitään silmätulehdusta ei ole ollut,ja kun olen lukenut,ni yleensähän se on ensimmäinen oire... :O

JaRi1984

02 - 12.07.2010, 20:13

Hei JaRi1984! Ei ole koskaan ollut näköhermotulehdusta ja on Ms. Päässä myös ekassa kuvassa olemattomat plakit, puutuminen oli ensioireeni. Sattumalta osui tänään käteeni vanha epikriisi jossa sanottiin MRin ja likvorin tukeneen MS-diagnoosia, tunto-oireita myös tuolloin, lopullisen diagnoosin sain 8 vuoden kuluttua ja taas tunto-oireilla alkoivat.

Ströpö

03 - 12.07.2010, 20:17

Eli siis lääkärin soittoa odotellessa... Tasapaino on omaa luokkaansa näillä helteillä,mutta kai muillakin voi olla,jos mittari näyttää tuskaset +33... :( Ei tykkää yhtään. Mieluummin rämpisin vaikka muutaman metrin lumihangessa...

Mutta joo,kun noita muiden juttuja lukee,ni onpi aika samanlaisia/-tapaisia oireineen... :(
Mutta,jos nyt odotellaan siihen,että puhelin soi.

JaRi1984

04 - 12.07.2010, 20:18

eikä mulla ollut päänsärkyä, niskasta vihlaisi ja ne olivat aivan jäykät kivusta. Suussa ja poskessa myös oli tuntemuksia, oikeastaan toispuoleisesti koko kehossa ekalla kerralla. Toisella kerralla olikin toinen puoli outo alkuun ja tunto-häiriöt alkoivat jalkapohjista nousten ylöspäin ja olo oli erittäin tuskainen.

Ströpö

05 - 12.07.2010, 21:30

hei jari1984 kysyisin oletko mahdollisesti porista kun mahdollinen diaknoosi ilmoitetaan puhelimessa törkrää touhua vai onko muuallakin sama tapa. tsemppiä sitä odotellessa.

timo.tee

06 - 12.07.2010, 22:03

Moi timo.tee!! En ole sieltä suunnalta,vaan Lahdesta. Eli siis täälläkin tälläinen tapa. En kyllä yhtään odota puhelimen soivan,varsinkin,jos jokin on hassusti. Mieluummin kuulisin sen lääkärin suusta kasvotusten. Ei oikein välttämättä haluis kassa-jonossa tai töissä kuulla uutista,että sairastatte ms-tautia... Mutta,minkäs mä sille voin.. :/

JaRi1984

07 - 12.07.2010, 22:38

Minulle soitti lääkäri silmäpoliklinikalta, kun olin lihatiskillä kaupassa, ja sanoi että näkökenttäni eivät olleetkaan identtiset (vaikka ensin niin lääkärin vastaanotolla sanottiinkin) ja siksi minun on tultava tietokonetomografiaan poissulkemaan aivokasvaimet. Kauhistutti ja pelotti. No, kasvaimia ei sitten ollut. Mutta oireita on edelleen ja nyt varsinkin kuumalla aivan itkettää. Päätä vihloo toiselta puolelta, näköhäiriöt voimistuu, iho on kosketusarka ja toinen jalka veltto ja kipeä. Pääsen neurolle 18.8.

Minkälaisia näköhäiriöitä sinulla JaRi on?

Herla76

08 - 12.07.2010, 23:06

Välillä näkökenttä sumenee ja nään kaiken kahtena. Vähän aikaa ku pidän silmiä kiinni,ni kaikki on suht koht normaalia. Paineen tunnetta silmien takana melkein koko ajan... Tietokoneen ruutua ku katselee,ni tekstit menee kapeemmaksi. En tiiä,mistä johtuu,ja on todella ärsyttävää... Millaisia sulla??

JaRi1984

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2213

Tällä hetkellä verkossa: 29

Keskustelupalstojen viestit: 44496

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

Miten pidän huolta itsestäni?

» Katso tulos