Pulssihoito! – MS-forum – Lääkehoito

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

01 - 21.02.2010, 19:12

Te kun tiedätte niin paljon ja on kokemuksia niin sanokaa jos uskaltaa mennä pulssihoitoon kun pelottaa niin suunnattomasti niitä sivuvaikutuksia jota kortisoni antaa.Olen miettinyt pääni melkein puhki että kannattaako vai ei!? Olen niin väsynyt että en tahdo pysyä pystyssä ja osahan on kyllä viellä se että en ole viellä oikein kuntoutunut leikkauksesta joka oli 2 viikkoa sitten.Nyt pitäisi päättää että mennäkö vai ei.Auttakaa!!!Minulle sanottiin että 3 vuorokautta joudun olemaan osastolla.

michelin mummo Kruunu

02 - 21.02.2010, 19:18

Mene ihmeessä pulssiin. Ei se ainakaan huonontaa voi tilannettasi, kuin hetkellisesti.

Mulle tulee ekana pulssipäivänä mielettömän energinen olo. Tokana päivänä alkaa voimakas päänsärky ja sen jälkeen viikon kestävä väsymys. Mutta kun saikulla olen aina pulssin aikaan, se ei haittaa. On aikaa nukkua.

Paha maku tulee suuhun. Ota purkkaa mukaan, niin ja näläntunne on suhteellisen voimakas. Joten hiukopalat maistuu pulssissa.

Jos pääset osastolle, ei sulla ole mitään hätää. Aamupäivisin laitetaan tippa tippumaan ja loppupäivästä sitten on aikaa lepäillä. Jos pääset osstolle sisään, todennäköisesti siihen jaksoon sisällytetään jonkinasteinen tilannekartoitus.

Että rohkeasti vain!

sasaliini Kruunu

03 - 21.02.2010, 20:09

Kiitos rohkaisevista sanoista! Ne patukat josta sä puhuit niin mitä ehdotat.Minulle sanottiin jo polilla että menee 3-4 vuorokautta ennenkuin pääsen kotiin joten tarkkailussa olen ihan varmasti.Nyt täytyy saada CRP alas kun se nousi kun olin leikkauksessa.Menen tiistaina ottamaan tikit pois ja pyydän että saan lähetteen labraan niin että voin sitten soittaa Meikkuun.

michelin mummo Kruunu

04 - 21.02.2010, 20:42

Mene aivan huoletta sinne, ne pitää hyvää huolta siellä. Minäkin pelkäsin aikanaan ja ihan turhaan. Kiva kun pääset sinne.

Annu1 Kruunu

05 - 21.02.2010, 20:43

Osta mukaan ihan tavallisia kaupasta saatuja myslipatukoita. Ei tarvitse kovalla hinnalla sairaalan kahviossa käydä syömässä. Ja toisaalta, sairaalassa syödään muutenkin jatkuvasti. Ei siellä nälkään kuole.

Mutta osta purkkaa mukaan, kortisooni saa todella pahan maun suuhun.

sasaliini Kruunu

06 - 21.02.2010, 21:29

Kiitos teille ihanille vertaistuki joukolle kun kannustatte ja rohkaisette.Voin sanoa että melkein paniikki tuli kun liun mitä kaikkea se voi tuoda mukanaan.Sivivaikutukset on ne mitä pelkään kaikkein eniten.Turvotus varmaan laskee ja neste otetaan varmaan nesteenpoistolääkkeillä.Nyt päänsärky ja jännityskin laukesi kuin sain teiltä rohkeutta mennä hoitoon.Kirjoitan heti ku tiedän koska pääsen ja miten menee.Kiitos teille ja isot halit.

michelin mummo Kruunu

07 - 21.02.2010, 21:39

Se turvotus ja neste mikä pulssista tulee, lähtee ihan itsellään pois. En ole saanut siihen edes lääkettä. Se poistuu muutamassa viikossa ihan luontaisesti.

Ne sivuvaikutukset ovat lyhytkestoisia ja menevät siis nopeasti ohi. Älä turhaan jännitä, se menee hyvin.

sasaliini Kruunu

08 - 22.02.2010, 12:33

Hei michelin mummo, pulssihoito on hyvä ja sinne kyllä kannattaa mennä. Olen itsekkin ollut monet kerrat kyseisessä hoidossa ja aina olen saanut avun. Hyvää matkaa sinulle, voimia ja haleja minultakin :)

maailma Kruunu

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2652

Tällä hetkellä verkossa: 483

Keskustelupalstojen viestit: 52936

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

MS-diagnoosin saatuasi, kuinka kauan kesti, että aloitit lääkehoidon?

» Katso tulos