Pulssihoito! – MS-forum – Lääkehoito

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

49 - 01.06.2010, 10:35

Itselläni tehoa on alkanut tuntua jopa heti ensimmäisen pulssipäivän jälkeen.
Viimeksi pari vkoa sitten sain pulssin. Esim. polvet oli ihan romuna ja jalat jäykät, kun menin pulssiin. Jo samana iltana polvien kipu oli vähän hellittänyt!
Yksilöllistähän tuo vaikuttaminen on; sanoovat että 2-3 viikon kuluessa parhaimmillaan. Mulla tämän aggressiivisen mäsäni kanssa alkaa tuossa vaiheessa jo mennä pikku hiljaa huonompaan suuntaan ... :/

mäsäkakkonen

50 - 06.06.2010, 19:34

Sain maaliskuussa mun pulssi hoidon ja olin kontrollissa 2 viikkoa sitten ja olen kyllä ollut hyväsä kunnossa.Olin eilen ylioppias kutsuilla ja olin ilman nilkkatukia ja nyt tuntuu jaloissa.Menen nyt hierontaan ja pidän kyllä visusti tuet päälla oli mikä tapahtuma tahansa.Yritän pärjätä syksyyn tällä hoidolla.Neuor sanoi että marras-joulukuu on varmaan ajankohtainen minulle seuraavaan hoitoon.

michelin mummo Kruunu

51 - 22.06.2010, 09:29

Te jotka olette saanneet pulssia niin miten kauan on teho kestänyt? Onko se mennyt pahempaan jo parissa kuukaudessa vai onko teho ollut pidempää?? Olisi kiva tietää!! Olen ollut todella hyvässä kunnossa ja oikein pelkään sitä päivää kun taas tulee takapakki! Silloin se tulee kunnolla.

michelin mummo Kruunu

52 - 22.06.2010, 13:18

En tiedä, voiko puhua pulssin vaikutuksesta noin pidemmällä tähtäimellä. Sehän pääasiassa auttaa lyhentämään pahenemisvaiheen kestoa. Ja uusi paheneminen tulee sitten, kun on tullakseen. Näin minä ymmärtäisin...
Minulla on tasaiseen tahtiin ollut kaksi pahenemisvaihetta vuodessa ja liuta monenlaisia oireita siinä välissä....Pulssin teho pahisten yhteydessä alkaa vaikuttaa yleensä jo toisen hoitopäivän jälkeen ja olo normalisoituu viikon kuluessa ja seesteistä on sitten sen muutaman kuukauden, kun mäsä taas iskee....

sirppu

53 - 22.06.2010, 14:26

Olen ollut aika monta kertaa pulsissa. Tänä vuonna jo 2 takana viimeks n3viikko sitten. Tehoaa kyllä hyvin, mutta kestää miten sattuu kuukaudesta puoleen vuoteen, ja sitten alkaa, varsinkin kävely, oleen vaikeeta. Nyt aion ennen seuraava pulssia kyllä yrittää sinnitellä mahdollissimman kauan
Hyvää vointia kaikille

saari

54 - 20.08.2010, 07:37

Mulla ensimmäinen pulssihoito takana ja niin tuore tapaus etten osaa sanoa vaikutusta.... menin oikeastaan huonompaan kuntoon näin aluksi. Oireet lisääntyi/voimistui, jalat kömpelöytyi pahemmin ja rupesi viemistyttämään/huimaamaan.... onko normaalia????

Muuten hoito meni ok. Aluksi muutama yö valvottiin ja sitten tuli väsymys ja nukuinkin toooosi reippaasti, siis ihan mieletön väsymys.
Naama ja paikat vielä pikkasen turpeena,mutta palokunnan väritys naamalta/kaulalta jo poistunut.
Pumppu tuntuu olevan pikkasen kovilla,mutta eiköhän tämä tästä...

Kiinnostaa kyllä, että kuinka pian HYVÄT vaikutukset mulla alkaa,jos edes alkaa....????? Ja onko normaalia että oireet voi aluksi pahentua??

helmi73

55 - 20.08.2010, 09:35

Niin ja sivuvaikutuksena tuo jalkasärky,josta joku puhui. Se oli huiman sairaan olosta tilaa ja jalat oli niin levottoman kipeet öisin, ettei paikallaan voinut olla.... onneksi kesti vaan 2-3yötä!

helmi73

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2218

Tällä hetkellä verkossa: 31

Keskustelupalstojen viestit: 44597

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

Miten pidän huolta itsestäni?

» Katso tulos