Pelottaa kamalasti, olen 25vuotias 2lapsen äiti. Sain viime keskiviikkona oudon kohtauksen, maailma pyöri ja koordinaatio katosi, neulontaa tuntui käsissä ja naamassa, lähdin ambulanssilla sairaalaan... Pää kuvattiin ja mitään ei näkynyt, aikaa selkäydin tutkimukseen odotellaan...
Pelottaa ihan kamalasti lastenpuolesta, jos kyseessä on ms-tauti.
Liittyykö tähän tautiin pohkeiden pakotusta, eli tunnetta kuin suonia vetäisi? sellaista on ollut nyt tuon "kohtauksen" jälkeen.
Selviääkö tuosta selkäydintestistä onko kyseessä ms-tauti?
Pelottaa epätietoisuus ja se että "kohtaus" uusii kun olen yksin lastenikanssa. Olen KIITOLLINEN vastauksistanne.
Voi se olla muutakin lämpö, stressi voivat aiheuttaa mitä vaan. Eikä se aina ole ms tautia ihminen on aika monimutkainen kone, kyllä ne lääkärit tietää miten ihmistä tutkitaan ja hoidetaan jos on tarvis hoitaa, kannattaa luottaa vaan lääkärien tietotaitoon.
Eetu
03 - 26.07.2010, 14:04
Hei, ei nämä oireet ole ms-tautia, vaan nestehukkaa ja liikaa aurinkoa ja kuumuutta. Juo runsaasti ja ole välillä varjossakin. - Ja muuten ms-tautia ei tarvitse pelätä sillä kaikillahan se on erilainen. Sen kanssa voi elää normaalin elämän ja ehkä rikkaamankin kun osaa nauttia hyvistä päivistä ja osaa olla kiitollinen terveydestä joka päivä. Hyvää kesän jatkoa T. Ruupo (yli 40 v ms kaverina)
Asian vierestä menee mutta menköön. Ruupo kun kertoi juuri sen minkä itsekkin olen tajunnut. Vielä puoli vuotta sitten olin aivan työnarkomaani ja tuntui että työ on elämäni tärkein asia. Kummasti ajatusmaailma muuttuu kun sairastuu... Sitä alkaa elämään itselleen ja rakkailleen ja nauttimaan pienistä asioista.;)
Lisää aiheen vierestä. Aika hullu juttu toi tiikerinnan esilleottama työnarkomania, siihen on helppo jäädä kiinni ja tuntea itsensä tosi tarpeelliseksi jäseneksi. Mutta kun sairaus pistää jäämään kotiin niin huomaa miten nopeasti sitä työyhteisö unohtaa olemassaolosi. Työnarkomania on sairaus joka ei vaadi hoitoa vaan jonkun tapahtuman joka saa ajattelemaan mikä tässä elämässä sitten loppujenlopuksi on tarkeintä.
Eetu
06 - 28.07.2010, 22:01
Kiitos kaikille kirjoittajille... Oli tämä sitten mitä ikinä hyvänsä, niin on kiva kuulla mielipiteitä kokemuksia... ja muita juttuja...