Tämän kesän saldo – MS-forum – Suhteet

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

Tämän kesän saldo

01 - 25.07.2010, 22:09

Tänä kesänä on huippumäärä hukkuneita.
Tänä kesänä on huippu helteet
Tänä kesänä on intiaanikesä, tällaisia olivat lapsuuden kesät, heinät raapivat jalkoja ja yöllä ei saanut unta.
Mäsän kesä on mälsä, helteitä pakoon, hiki ei hellitä.
Olikos kumminkin jotain hauskaa kesäkertomista?
Paljain varpain voi kävellä kuin lapsena. Lapsena oli kantovesi nyt se tulee suihkusta. Kesäteattereihin pääsee ilmastoidussa autossa, lapsena pääsi vain kerran kesässä hikisessä Angliassa - mutta sen matkan ja retken muistan vieläkin. Jäätelöä oli harvoin (puolen litran paketissa) ja nyt jäätelöä saa syödä vaikka joka päivä, vaan eipä maistu.
Hassua kun miettii kesää, tulee lapsuuden kesät mieleen. Pienistä iloista tulee kesä, niinkuin uusista perunoista, mansikkahillosta tai mustikkapiirakasta.

Ströpö

02 - 26.07.2010, 08:46

Onhan tää hieno kesä jota lapset muistelevat vaikka 20 vuoden päästä, samoin kuin me niitä omia lapsuuden lämpimiä kesiä, sateisia en edes muista oliko niitä lapsena?

Eetu

03 - 26.07.2010, 09:47

Itse yllätyin iloisesti, kun huomasin että vadelmia tulee todella paljon tänä vuonna, luulin että niitä ei kuivuuden takia tule ollenkaan. Iltaisin myöhään kun ilma on viilennyt käyn poimimassa vadelmia ja nautin hiljaisuudesta. Aina ei jalat tykkää, mutta mielekkääseen puuhaan onneksi kuitenkin riittää voimia kivasti. Eikä tarvitse syvällä metsässä rämpiä vaan aika tasaisessa maastossahan niitä vadelmia on.

Tämän kesän toinen ilonaihe oli tyttären uimakoulu, jota olin joka päivä seuraamassa. Siellä oli ihanan viileää, ja viihdyin mainiosti viltillä kahvia juoden kun tyttö opetteli olemaan vedessä.

Herla76

04 - 09.08.2010, 17:38

Mulle ei varmaan jää mieleen muuta tästä kesästä kuin jatkuvat helteet.. Niin kuuma ettei ole jaksanut ajaa autolla tai käydä kaupassakaan toisen kyydissä kuin joskus, onneksi muut ovat hoitaneet ostokset. Kotitöitä olen vaan tehnyt enkä käynyt paljon kotia etempänä just kuumuuden takia. Toiv ensi kesä on mahdollisimman viileä ja sateinen, hah hah !! En ole jaksanut lähteä edes uimaan, koska ei siitä olisi mitään hyötyä nyt. Uimarannallekin pitäisi mennä autolla ja kävellä jonkin matkaa. Eikä se lämmin vesi edes viilennä, suihku on parempi !

marja Kruunu

05 - 14.08.2010, 01:12

Tämän kesän kulttuurisaldo päivittyy Tuntemattoman musiikkikesänäytelmällä päättyen Veteraanin iltahuutoon: hoivatkaa..
Tämän kesän kultuurisaldoon kuului myös Titanic-musiikkinäytelmä
Myöskin rock´n rollia Ruisrokissa
ja valssia Raisiossa
Eikä se siihen lopu
Taidenäyttelyitä on koluttu
Runoja lausuttu

Ströpö

06 - 14.08.2010, 09:03

Tämä kesä päättynee tosi isoon kasaan laskuja... :(-

On käyny kaivuria kaivamassa autotallin edustaa, talo saanut uuden verhouksen lisäeristyksineen... sähkölaskut hirvittää, kun tuo invertteri on vaan jykältäny kylymee useampanakin päivänä..
Ja vieläpä tuo uskollinen Ranskatarkin päätti alkaa oikuttelemaan.. alkaa vaikuttaa siltä että autokauppareissu odottaa...

No..... tietääpä taas muutaman vuoden, että mihinkä ne nuo eläkepennosista jäävät rippeet katoaa...
No ollaan EVP:nä... :)-
(ja polveenkin sattuu... :(- .... )

Mutta muuten on kesä mennyt aika mukavasti.. :)-
Mitäs me pienistä vastoinkäymisistä... :)-
Esim. myrskyt on tällä kertaa kiertäneet ohi.. :)-

To be.... or.....

Joutilas

07 - 19.08.2010, 16:16

Tämä kesä jää mieleen kauniina ja lämpimänä, niin lämpimänä.29.7. oli sellainen kuumuus, jota ei Suomessa olla nähty sitten 1912-jälkeen.Tyttäret kysyivät minulta, ett lähtisinkö ensi talvena heidän kanssaan Thaimaaseen, kun siellä on just sellaiset ilmat, kuin oli täällä? Kiitos minulle hyvin riitti tämä Suomen kokemus, mutta olihan kokemus . jota ei vain hevillä unohdakkaan. Olen myös ollut ulkona ennätyspaljon ja saanut pintaanikin päivetyksen sävyä :) Olen ollut rantamökillä ja saanut saunata ulkosaunassa, pestä järvivedellä ja virvoitella saunan jälkeen ulkona leudossa ja lämpimässä kesäilmassa ja syönyt krillattua ruokaa ja haisetellut grillin tuoksuja, järvenrannan hajuja ja kesätuulta.
Vielä eilen ja toissapäivänäkin olin mopollani pitkällä lenkillä luonnossa, haistelin männyn,kuusen ja varpujen omia "hajusteita" ja sain vielä aurinkoakin sopivasti, kun ei ollut liian kuuma.
Olen yrittämällä yrittänyt kerätä talteen niin paljon energiaa ensi talvea varten kuin vain olen pysynyt ja kyennyt ja...kyllä...olen ylen tyytyväinen.

maailma Kruunu

08 - 03.09.2010, 09:07

nyt on virallisesti kesä ohi, syyskuuta mennään. Kesä toi tullessaan tuskaa ja murhetta. Helle rapautti kunnon täysin. Odotan syksyn vileydeltä enemmän

annemari Kruunu

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2213

Tällä hetkellä verkossa: 20

Keskustelupalstojen viestit: 44496

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

Miten pidän huolta itsestäni?

» Katso tulos