Jäin vajaa vuosi sitten osatyökyvyttömyyseläkkeelle. Teen töitä 2-3 päivää viikossa. Nykyisin töissä käydessäni työkaverit eivät pahemmin minua noteeraa. En jaksa töiden jälkeen lähteä työkevereiden kanssa erinäisiin vapaaehtoisiin tapaamisiin (jumppaa,tuppereita, kynttiläkutsuja) ja nyt olen huomannut heidän välttelevän minua. Minulla on perhe, mies ja lapsia, olen mielummin heidän kanssaa illat sen ajan minkä jaksan olla hereillä. Töissä on toisinaan tosi yksinäinen olo ruokatauoilla, onneksi vapaapäiviä on suhteellisen monta. Pidän kovasti työstäni ja tähän asti olen viihtynyt siellä hyvin
Se kateus siitä sun vapaa-ajastasi saa työkaverit käyttäytymään kuin ei sua olisikaan, on tullut koettua sama joskus. Suomalaiset osaa kiusaamisen päiväkodeista lähtien.
roller
04 - 24.04.2010, 09:14
Olen kanssasi samaa mieltä Roller. Kateus on suomalaisten perisynti.
Mina jain osa- aikaiselle kaksi vuotta sitten. Alun kokemukset olivat hyvin samantapaisia kuin sinulla. Osa oli omaa mielikuvituksenkin tuotetta, nain jalkeenpain kun ajattelen.
Minun entinen johtaja kaansi selkansa yhtakkia taysin. Teemme tiimityota ja hanesta oli erittain tarkea, etta saatiin uudet esittelylistat seinille pian jossa nimeani ei enaa ollut. Olinhan siella vain puolikkaan viikon verran.. ei kutsuttu kokouksiin. Jne. Tyokaverit puhuivat jarkea, etta ei noin voi ketaan ulkopuolelle sulkea, mutta ei se auttanut. Nyt on uusi johtaja kohtelu on ihan toisenlaista.
Tiedan etta kun on perhe niin ei niita voimia ole enaa yhteisiin rientoihin. Mutta jos vain yksi kynttilaesittely tai yhdessa syomaan niin se voisi jopa piristaa sinua.
Mina en kaynyt kolmeen vuoteen edes pikkujouluissa. Nyt lahdin illanviettoon mukaan ja kyllapa oli kivaa!
Fassi
07 - 27.04.2010, 12:48
Hei Justiina! Teen vielä täysiä työpäiviä ja vaikka ms ei näy ulkoisesti, niin olen myös huomannut olevani työpaikalla eräänlaisen syrjinnän kohteena. En tiedä johtuuko se heidän tietoisuudestaan tästä taudista vai onko jokin muu syy mikä saa tämän käyttäytymisen aikaan. Kun ottaa työn vain työnä ja etsii ystävät ja mukavan ajanvieton työajan ulkopuolelta saa positiivisia asioita huomattavasti enemmän omaan elämäänsä ja jaksaa itse paremmin.