Tysabri ja vaavi – MS-forum – Suhteet

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

Tysabri ja vaavi

01 - 07.06.2010, 23:38

Moi!!
Onko kukaan tullu Tysabri hoidon aikana raskaaksi tai onko kukaan etes harkinnut hoitijen keskeytystä ja perheen lisäystä? Kuinka kauan piti olla aikaa edellisestä tipasta ennen kuin sai edes lasta yrittää touhuta?

miwa

02 - 12.09.2010, 14:40

Hei!

Edellisestä tipasta pitää olla ainaki se 3kk, ennen kuin saa yrittää ees raskaaksi tuloa. Mulle lääkäri sano et otetaan varman päälle ja ootetaan 4kk. Ei ole ollu minkäänlaisia oireita lääkkeen lopettamisen jälkeen. Tysabri ollu kyllä aivan paras lääke..

mamu88

03 - 11.01.2011, 13:42

Tysabri säilyy elimistössä 6kk, joten se aika pitäisi olla ilman raskautumista...

Tämä on jo viime kesän aiheita, mutta nostelen ylöspäin jos jollain olisi vielä sanottavaa. Aiheesta ei meinaan googlettamalla paljoa löydy...

Sinnocence

04 - 11.01.2011, 21:40

Onko tietoa miten muiden lääkkeiden kanssa on tuo raskaaksi tulo?

veeveli

05 - 12.01.2011, 12:50

Lääkäri kehotti minua olemaan 3 kk ilman lääkitystä ennen lapsen yritystä ja käytän Avonexia. Nyt olen ollut 1,5 kk ilman ja vointi ookoo. Kuulemma lääkkeestä ei ole muuta haittaa sikiölle kuin keskenmenon riski, mutta sehän on riskeistä ikävin...

-supsu-

06 - 17.01.2011, 12:10

Löysin muuten Tysabrista tälläisen huomautuksen:

Lääkettä käytetään raskauden aikana vain, jos se on hoidon kannalta välttämätöntä. Lääkityksen aikana ei saa imettää.

Okei... Eli siis sitä kuitenkin sais käyttää?? (Vaikka tuskin sitä suositellaan). Mihin silloin perustuu tuo 6kk "karenssi"? Vai onko sekin suositus, koska mahdollisia haittavaikutuksia ei tunneta tai olla todistettu?? Tässä sitä näkee ettei kannattaisi etsiä tietoa itse, koska kaikesta tulee silloin niin ristiriitaista :/

Onko muuten aloittaja tai mamu enää paikalla?? ´Kuumeillaanko vai joko peräti odotellaan siellä?

Sinnocence

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2651

Tällä hetkellä verkossa: 218

Keskustelupalstojen viestit: 52895

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

MS-diagnoosin saatuasi, kuinka kauan kesti, että aloitit lääkehoidon?

» Katso tulos