Tysabrin riittämättömyys - kokemuksia? – MS-forum – Lääkehoito

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

Tysabrin riittämättömyys - kokemuksia?

01 - 26.04.2010, 09:30

Onko kellään kokemusta, ettei Tysabrikaan enää tunnu riittävän?

Itselläni on diagnoosista 9 vuotta ja aikalaisen ärhäkkää laatua heti alusta lähtien - aaltomaista kuitekin. Rebifit ym. on koettu ja Tysabri on ollut viimeisin nyt listalla. Sain sitä tässä aikaisemmin vuoden verran, mutta sitten se oli vuoden tauolla perheenlisäyksen toivossa ja aloitettiin uudelleen muutama kuukausi sitten. Nyt TAAS pahenemisvaihe ja lääkäri kertoi, että yksikin lisää vielä, niin sitten täytyy jo pohtia muita vaihtoehtoja. Mitä muita on? Kokemuksia? Jostain Nova.... -lääkkeestä puhui, mutta meni hieman ohi, enkä nyt löydä tietoa semmoisesta lääkkeestä netinkään kautta mistään, kun ei tarttunut tuo nimi kokonaisuudessaan mieleen.

Kertoisiko joku ystävällisesti, jos on tietoa?

Sadetta

02 - 26.05.2010, 12:06

Ei oo valitettavasti tietoa. Ja oon ollu siinä uskossa että tällä hetkellä meille Tysabrilaisille ei oo muuta, jos interferonit ja Copa ei toimi/sovi. Että odotellaan uusia lääkkeitä markkinoille. Eli ei mitään tietoa mitä lääkäris on tarkoittanut :O Ja googlettamallakin löytyy lääkevaihtoehdoiksi vain beetainterferonit, glatirameeriasetaatti (Copa) ja natalitsumabi (tysabri).

Oisko joku muu viisaampi kuin minä?

Sinnocence

03 - 28.05.2010, 09:55

olisikohan tarkoittanut solunsalpaajaa/mitoksantronia/sytostaattia... Muistaakseni se olisi Novatrone-kauppanimellä.
Sitä annetaan n. 3kk välein tiputuksena. Itse sain satsin syksyllä. Ei ollut oikein tehokas kohdallani. Nyt aloitettiin tysa...

mäsäkakkonen

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2652

Tällä hetkellä verkossa: 513

Keskustelupalstojen viestit: 52936

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

MS-diagnoosin saatuasi, kuinka kauan kesti, että aloitit lääkehoidon?

» Katso tulos