Unessa kaiken aikaa – MS-forum – Suhteet

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

Unessa kaiken aikaa

01 - 22.06.2010, 08:30

Millä te selätätte väsymyksen? Kummallista kun kesälläkin väsyttää. Varsinkin kuumana päivänä olen aika puhki. Iltaa kohden piristyn. Elämä vilahtaa ohi kun on levättävä ja lepäämisen päälle levättävä. Käy hitaalla kierroksella koko kroppa. Ystävyys-suhteet kärsii kun ei niitä jaksa hoitaa, aina on mielessä kun pääsis lepäämään. Ristiriitaista, koska mieli olis aktiviteeteissä, mutta kun ei jaksa. Onkohan tämä vanhuutta?

Ströpö Kruunu

02 - 22.06.2010, 11:58

Mulla tuo on ihan tavallista joka päivä.. Virkeimmilläni olen joskus klo 11-13, jolloin juon vihreää teetä ja murukahvia tai tavallista kahvia. Pitkät yöunet särkylääkkeiden kanssa ja päiväunet auttavat pysymään pystyssä illalla ja tekemäänkin jotain. Kotityöt teen yleensä ennen pvunia tai kaupassa käynnit. Tämmöistä se on ollut jo vuosia, minkäs tälle mahtaa. Hellesää lisää vielä väsymystä tai jos käy jumpassa tai saunassa. Rajoittaa liikkumista, etenkin autoilua ja ystävien tapaamista yms. sosiaalisia suhteita. Tekee vain lähinnä ne välttämättömät jutut. Vitamiineja syön ja muutenkin terveellisesti, mulla ei ole ms-lääkitystä. Koettakaa kestää vaan !

marja Kruunu

03 - 22.06.2010, 18:22

Fatiikki ja siihenkin on saatavilla joku lääke olen jossain kuullut tai lukenut siitä ja tietenkään sen nimeä en nyt muista, toivottavasti joku käyttää sitä ja tietää nimen, tehoaako se väsymykseen???

roller

04 - 22.06.2010, 19:50

Mullon yks tuttu jolla on mielenterveysongelmia ja hän ottaa aamuisin piristyslääkettä ja illalla unilääkettä. Lääke on keinotekoista. Tuo poikkesi aiheesta, mut tämän piikityksen jälkeen näkee sairaita unia jotka loppuviikosta hieman normalisoituvat, miten mahtais vaikuttaa normaaliin unen-näköön fatiikkilääkkeet. Unimaailma ennen lääkitystä oli huojentava ja helpotti asioiden käsittelyä nyt sekin on sekaisin jatkuvasta ja epämääräisestä uneen vaipumisesta ja heräilemisestä.

Ströpö Kruunu

05 - 22.06.2010, 20:47

Atarin ja Provigil auttavat väsymykseen / fatiikkiin,
siis jonkinlaisia piristyspillereitä.
Olen ottanut tabletin aamulla, kumpikaan lääke ei ole häirinnyt yöuniani.
Ja lisäpiristystä olen saanut kahvista ja suklaasta:)

Mutta näistä piristeistä huolimatta olo tuntuu nyt vain tosi väsyneeltä...

Kaksoiselämää

06 - 01.07.2010, 11:25

Mulla teki Atarin olon todella hermostuneeksi eli ei sopinut mulle, olen miel ilman sitä, kun muutenkin on hermot tiukoilla tämän väsymyksenkin kanssa ! Pitää vaan osata ottaa päivät tarpeeksi rennosti, mutta sitten öisin helposti valvon ja hermoilen asioita.. No sitä on kuulemma ihan terveilläkin vaivana !

marja Kruunu

07 - 01.07.2010, 20:00

"Ennenaikainen vanhuus" on meillä väsyneillä. Hermot menee väsymisen kanssa niinkuin Marja totesit. Eikä aina jaksa tsempata itseään asiasta toiseen, ei ole voimia jaksaa rytmittää päiviään. Vaikka muuta vaihtoehtoa ei taida olla. Jos on päivä kun ei tunne itseään uupuneeksi, takaraivossa on tunne, että kohta se taas iskee. Samoin mullakin joskus käy öisin, että heräilen ja uudelleen nukahdettua nään sekounia. Univaikeuksia ei ollut ennen tautia. Koen oman biorytmini menneen sekaisin. Vaikka olen suhteellisen tasapainoinen ja onnellinen elämääni - kuin sisältäpäin leviäisi levottomuus joka sekoittaa normaalin elämän.

Ströpö Kruunu

08 - 02.07.2010, 20:43

tervehdys kaikille olen uusi täällä . tuohon fatiikkiin olen saanut avun kun ottaa beroccan päivässä jo riittää virtaa melkein koko päiväksi.

timo.tee

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2652

Tällä hetkellä verkossa: 368

Keskustelupalstojen viestit: 52936

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

MS-diagnoosin saatuasi, kuinka kauan kesti, että aloitit lääkehoidon?

» Katso tulos