virtsanpidätyskyvyttömyys – MS-forum – Yleistä MS-taudista

MS-maailma, MS-forum, ms-tauti, multippeliskleroosi

virtsanpidätyskyvyttömyys

01 - 15.03.2010, 19:44

Onko ketään ms-sairastavaa, jolle on tehty leikkaus, jotta virtsan valuminen inkoihin saisi estettyä? Kyse ei nyt ole mistään pienestä lorahtamisesta, vaan todella isosta ja laajasta ongelmasta. Lääkkeitä on käytetty, joista ei ole ollut mitään hyötyä. Kaikki kaverit on vähentyneet, sillä olen kieltäytynyt esim. kesälläkin uimisesta, ym, ym.
- Fanni -

Fanni

02 - 24.03.2010, 10:02

Oletko ollut yhteydessä urologiin? Häneltä saat varmasti apua vaivaan, eri vaihtoehtoja on!
Jos lääkkeistä ei ole apua on olemassa muullaisiakin keinoja, esim. katetrit, botox...
Itselle annettu botox-pistoksia ja auttoi! Ei tarvitse juosta koko ajan vessassa eikä tule yhtäkkiä sitä kauheaa pissahädän tunnetta. Suosittelen!

Tinttis

03 - 14.05.2010, 15:59

Hei!
Vai Botoxia...Pistetäänkö sitä jonnekin, vai mitä...? En olekaan koskaan kuullut, muuta kuin ryppyjen suoristamiseen. Melkoinen myrkky sekin on. Oletko käyttänyt sitä, vai mistä olet kuullut kyseisestä aineesta? Kesäkuun alussa on taas aika urologille, mutta tuskin minä siitä mitään hyödyn. Ja Maskun Neurologiseen Kuntoutuslaitokseen menen 7.6. Tuskinpa uinti tulee siellä kyseeseen...
Kiitos kuitenkin viestistäsi tähän ongelmaan:-) Fanni

Fanni

04 - 21.05.2010, 18:26

urologi eiköhän se tutki miehiä ja gynegologi naisia. Fanni ota yhteyttä gynegologiin niin eiköhän apu löydy ja pääset taas uimaan.

roller

05 - 21.05.2010, 19:28

urologi tutkii virtsavaivoja

annemari Kruunu

06 - 24.05.2010, 16:10

Kiitos luulin että urologi on vain miestentautien tuntija oisinkin urologin vastaanotolla luultavasti ihmetellyt joidenkin äijien ulkomuotoa.

roller

07 - 24.05.2010, 16:19

äijä-rules, heh, :) :)

maailma Kruunu

08 - 29.05.2010, 20:03

Tästä terminologiasta vain tuli mieleeni, että Maskussa minulla oli yksi tapaaminen uroterapeutuin (jollen värin muista) kanssa.
Hän oli naispuolinen henkilö, joka kyseli niitä ja näitä noista "isovarpaiden väliseen tyveen" liittyvistä asioista. Itselläni ei noissa asioissa (vielä) ole ongelmia, mutta koska viimeisen vuoden sisällä minulla oli poikkeuksellisesti ollut kolmesti coli-bakteeri virtsassa, päädyimme asian "checkaamiseen" ja jäännösvirtsamäärämittaukseen ultraäänellä. Kaikki kävi nopeasti ja täysin kivuttomasti. Pissi oli puhdas ja residuaali nolla millilitraa. Arvatkaa olinko iloinen?!
Masku on ihana paikka, kun siellä saa niin pian asioita hoidettua, eteenpäin ja oikeille uomille. Ei tarvitse turhautua jonoissa eikä selitellä moniin kertoihin monille eri tahoille.

Kummako

Tietoa MS-forumista

Rekisteröityneet jäsenet: 2652

Tällä hetkellä verkossa: 416

Keskustelupalstojen viestit: 52936

Kirjaudu sisään MS-forumiin

Työkalut

Äänestä

MS-diagnoosin saatuasi, kuinka kauan kesti, että aloitit lääkehoidon?

» Katso tulos